Coca-Cola zmniejsza butelki. Mają być tańsze w produkcji i bardziej przyjazne środowisku

Butelki, w których Coca-Cola sprzedaje napoje, będą „chudsze”. Z jednej strony lżejsze opakowania to niższe koszty produkcji, ale równie ważna jest ekologia. Producent musi recyklować część butelek, dlatego poza zmniejszeniem ilości plastiku Coca-Cola prowadzi kampanie skłaniające Polaków do proekologicznych zachowań.

Newseria / pr
Newseria / pr
Udostępnij artykuł:

 – Mamy w tym zakresie strategię, żeby mieć zamknięty obieg opakowań. Produkujemy napoje, oddajemy je w ręce konsumentów, konsumenci je wypijają. Jeśli je wysegregują, te opakowania z powrotem staną się opakowaniami albo innymi przedmiotami codziennego użytku, na które można przerobić opakowania po naszych produktach – mówi Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.

Koncern rozpoczął już działania w tym kierunku. Ruszyła kampania zachęcająca Polaków do zgniatania wyrzucanych butelek. W ten sposób łatwiej transportować plastik do recyklingu, bo można go jednorazowo przewieść więcej. Według Iwony Jacaszek na Coca-Coli, jako na liderze rynku, ciąży szczególna odpowiedzialność i dlatego prowadzi rozmowy z innymi firmami na temat nowych technologii produkcji oraz edukacji w zakresie segregowania i recyklingu.

Jak podkreśla dyrektor ds. korporacyjnych w koncernie, z uwagi na liczbę produkowanych opakowań, „odchudzenie” butelki nawet o 2-3 gramy przynosi znaczne oszczędności. Jednak proces ten jest stale kontrolowany, by zmiany w opakowaniach nie odbiły się na jakości produktu i bezpieczeństwie konsumentów.

 – Robimy bardzo dużo testów. Zmieniamy też technologię produkcji, żeby się upewnić, że ten napój będzie dalej spełniał standardy jakościowe, standardy bezpieczeństwa, nie będzie uciekał gaz – mówi Jacaszek. – Opakowania są przede wszystkim po to, żeby produkty spożywcze były bezpieczne. Nie możemy w nieskończoność „odchudzać” opakowań, jeżeli stracą walor bezpieczeństwa dla konsumenta.

Coca-Cola cały czas pracuje nad nowymi materiałami. Przedstawicielka koncernu nie chce zdradzić, czego możemy spodziewać się w najbliższym czasie, ale podkreśla, że z założenia wszystkie butelki koncernu mogą być recyklowane. Coca-Cola nie używa żadnych opakowań, które nie mogą zostać użyte ponownie.

Lżejsze butelki oznaczają spadek kosztów produkcji, ale Jacaszek podkreśla, że czynnik ekologiczny jest równie ważny. Coca-Cola jest objęta normami unijnymi, które zobowiązują producentów napojów do recyklingu określonej części opakowań. W zależności od materiału jest to od 22 do nawet 60 proc. Najwyższe normy dotyczą papieru, nieco niższe – plastiku i szkła.

Zbudowanie sprawnego systemu recyklingu to kosztowny i wieloletni proces. Jak przyznaje Jacaszek, nie można obciążać Polaków kosztami szybkiego gonienia zachodniej Europy w tym zakresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"