Communication Unlimited: wpływy 33 proc. w górę, 1,3 mln zł zysku

W ub.r. przychody agencji reklamowej Communication Unlimited zwiększyły się o 33,1 proc. do 25,52 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,9 proc. zysk netto poszedł w górę z 787,6 tys. zł do 1,3 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Communication Unlimited: wpływy 33 proc. w górę, 1,3 mln zł zysku
Paweł Kowalewski, prezes i większościowy udziałowiec Communication Unlimited

Przychody krajowe Communication Unlimited zwiększyły się rok do roku z 19,15 do 25,36 mln zł, a te z zagranicy - z 36,7 do 159,8 tys. zł.

W sprawozdaniu złożonym w KRS agencja jako swoich głównych klientów wymieniła firmy i marki Suzuki, Health Watch, Blue City, Motion Brand, Value Media, Orkla Care, Velvet Care, Plejades, Dr. Zdrowie, Stowarzyszenie Malinowy Król, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Aurec Capital i Desa. Ponadto w ub.r. zaczęła obsługę dewelopera mieszkaniowego Invest Komfort.

- Działalność obejmowała głównie prace kreatywne, strategiczne, produkcje digitalne i cyfrowe, emisje w mediach, produkcję materiałów drukowanych oraz eventy. Kontynuowano projekt aranżacji wnętrz dla Dilerów Suzuki - wyliczono.

Koszty wzrosły o 22 proc.

Wydatki operacyjne Communication Unlimited zwiększyły się o 21,9 proc. do 23,62 mln zł. Zdecydowana większość do koszty usług obcych, które poszły w górę z 15,27 do 19,94 mln zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały z 1,54 do 1,41 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 115,6 do 114,8 tys. zł. W ub.r. agencja zatrudniała średnio 15 osób na etacie.

Wydatki na zużycie materiałów i energii wzrosły z 988 tys. zł do 1,04 mln zł, koszty amortyzacji zmniejszyły się z 247,5 do 148,7 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,07 mln zł do 891,2 tys. zł.

Wiosną ub.r. po wybuchu epidemii agencja oszczędziła 28,2 tys. zł dzięki umorzeniu przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS.

988 tys. zł z zysku na dywidendę

Pozostałe wpływy operacyjne Communication Unlimited zmalały z 330,8 do 206 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne zwiększyły się z 216,1 do 233,4 tys. zł, a przychody finansowe (głównie z dywidend) - ze 164,8 do 303,8 tys. zł.

Wyniki rentowności agencji znacząco wzrosły. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 733,8 tys. zł do 1,32 mln zł, zysk operacyjny - z 848,4 tys. zł do 1,29 mln zł, a zysk netto - z 787,6 tys. zł do 1,3 mln zł. Firma w ub.r. zapłaciła 281,3 tys. zł podatku dochodowego, wobec 212,8 tys. zł rok wcześniej.

Na koniec ub.r. agencja w kasie i na rachunkach bankowych miała 3,82 mln zł, wobec 3,15 mln zł rok wcześniej.

75 proc. udziałów Communication Unlimited ma prezes firmy Paweł Kowalewski, a 25 proc. - członek zarządu Elżbieta Wojtczak. Wspólnicy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto 987,6 tys. zł otrzymają jako dywidendę, a 310,1 tys. zł zostanie przekazane na kapitał zapasowy.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji