comScore: ponad 270 mln internautów z Europy odwiedza internetowe sklepy

Spośród europejskich internautów, strony sklepów online i porównywarek cenowych najczęściej odwiedzają użytkownicy z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Irlandii i Holandii.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z badania firmy comScore wynika, że w styczniu bieżącego roku strony w kategorii "Sprzedaż" odwiedziło 270,6 miliona użytkowników z osiemnastu poddanych analizie europejskich rynków.

Stanowili oni 74,5 proc. ogółu internautów z badanych państw - o 8,5 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Na siedmiu rynkach odnotowano penetrację na poziomie co najmniej 75 proc.

Najwyższy wskaźnik penetracji miała Wielka Brytania (89,4 proc. - o 6,3 pkt. proc. więcej niż w styczniu 2010 r.), a następnie Francja (87,0 proc. - wzrost o 10,5 pkt. proc.), Niemcy (82,1 proc. - wzrost o 9,0 pkt. proc.), Irlandia (80,7 proc. - wzrost o 15,8 pkt. proc.) i Holandia (80,2 proc. - wzrost o 4,9 pkt. proc.). Na przestrzeni roku najwyższy wzrost odnotowano w Irlandii i Rosji - o 15,8 pkt. proc.

Pod względem liczby internautów odwiedzających strony internetowych sklepów i porównywarek cenowych, liderem były Niemcy (40,6 mln), przed Francją (36,6 mln) i Wielką Brytanią (34,6 mln).

Z kolei jeśli chodzi o zaangażowanie, na pierwszym miejscu znaleźli się Brytyjczycy, którzy na odwiedzanie tego typu serwisów przeznaczają średnio 84,1 minuty w miesiącu. Następni są tutaj Francuzi (83,2 min.) i Turcy (73,0 min.), a średnia dla Europy wynosi 52,4 minuty.

W Polsce sklepy online i porównywarki cenowe odwiedziło w styczniu 72,4 proc. internautów, a każdy z nich spędził na tego typu stronach średnio 20,4 minuty.

grafika

W kategorii "Sprzedaż" najpopularniejszymi stronami były porównywarki cenowe, które odwiedziło 31,6 proc. internautów. Kolejne były tutaj witryny z podkategorii "Odzież" (28,4 proc.) i "Elektronika użytkowa" (27,1 proc.).

Z kolei najwięcej czasu - średnio 23,3 minuty - użytkownicy spędzili na stronach z podkategorii "Odzież". W ich przypadku odnotowano także najwyższy odsetek odsłon stron w kategorii "Sprzedaż" - 21,6 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"