"W porównaniu z rokiem 2011, dynamika przychodów w segmencie telefonii stacjonarnej uległa niewielkiej poprawie – przychody zmniejszyły się o 5,4% rok-do-roku, wobec spadku o 6,6% w 2011 roku. Spadek przychodów wynikał przede wszystkim z dalszego zmniejszenia liczby łączy stacjonarnych (o 210 tys. w 1 kw.) w związku z utrzymującym się procesem wypierania telefonii stacjonarnej przez telefonię komórkową. Z drugiej strony, korzystny wpływ na przychody miał wzrost przychodów w wysokości 60 mln zł z usług hurtowych oraz ICT" - czytamy w komunikacie.
Spółka podała, że marża EBITDA w segmencie telefonii stacjonarnej wyniosła 36,4% wobec 38,5% w I kw. 2011. Spadek ten wynikał głównie z malejących przychodów.
Baza abonentów usług szerokopasmowych grupy wzrosła o 2,2% r/r. Liczba klientów usługi TV wzrosła o 14,9% r/r.












