Coraz więcej osób słucha radia ponad 8 godz. dziennie

Już prawie co piąty słuchacz spędza z radiem ponad osiem godzin dziennie. Od początku tego roku takich osób przybyło blisko 300 tys.

km
km
Udostępnij artykuł:

Średnio każdego dnia radia słucha 79,7 proc. Polaków w wieku 15-75 lat. Od początku roku przybywa osób, które słuchają radia przez ponad 8 godzin dziennie - obecnie stanowią już blisko jedną piątą wszystkich słuchaczy - podaje Komitet Badań Radiowych.

W okresie maj-lipiec br. ponad 8 godzin radia słuchało 19,1 proc. słuchaczy. Dla porównania, na początku tego roku było to 17,6 proc. Spada natomiast liczba osób, które słuchają radia krótko: do godziny i w przedziale 1-2 godziny.

grafika

Słuchacze spędzający z radiem najwięcej czasu to w większości dorośli: osoby w wieku 25-39 lat stanowią 37,8 proc. (wśród wszystkich respondentów jest ich 29,3 proc.), a w wieku 40-59 lat – 39,3 proc. (wśród wszystkich – 35,7 proc.).

Ponad połowa słuchaczy-heavy userów to osoby z wykształceniem średnim (51,2 proc.), kolejnych 23,3 proc. ma wykształcenie wyższe. Mniejsze grupy stanowią osoby z wykształceniem zawodowym (17,8 proc.) i podstawowym (7,6 proc.).

Wśród osób spędzających z radiem ponad 6 godzin jest dużo więcej pracowników umysłowych niż w całej populacji – stanowią 22,1 proc. tych słuchaczy. Więcej jest też m.in. właścicieli firm (10,9 proc.), dyrektorów i przedstawicieli wolnych zawodów (14,8 proc.) oraz robotników wykwalifikowanych (22,4 proc.).

Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, V-VII 2011

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"