Cyfrowa muzyka przyćmiona spadkiem sprzedaży płyt CD

Tradycyjne płyty CD w wolnym tempie oddają pole formatowi MP3.

km
km
Udostępnij artykuł:

Na koniec 2006 roku dochody amerykańskiego przemysłu muzycznegospadły w porównaniu z najlepszym 1999 rokiem aż o 25 procent: z14,6 do 11 miliardów dolarów - informuje na swojej stronieinternetowej eMarketer, powołując się na raport firmy badawczejYankee Group.

Według raportu, spodziewany w najbliższych latach wzrostsprzedaży cyfrowej muzyki w niewielkim stopniu zrekompensuje tęstratę. Yankee Group prognozuje, że w latach 2007 - 2012 dochodyzwiększą się tutaj z 1,98 do 5,34 miliarda dolarów. Do 2012 rokucyfrowy rynek muzyczny ma być zdominowany przez internet, podczasgdy mobilna muzyka będzie tutaj stanowiła tylko 20 procentrynku.

Nieco inną prognozę przedstawiają analitycy eMarketera. Wedługnich, do 2011 roku amerykańskie wydatki na internetową muzykęsięgną 3 miliardów dolarów, w porównaniu z 1,1 miliarda dolarów wroku 2006. Z kolei wydatki na muzykę mobilną zwiększą się w tymczasie z 800 milionów do 2,8 miliarda dolarów. W sumie, w 2011 rokuoba te formaty mają stanowić łącznie 62,6 procenta wydatków namuzykę za oceanem, w porównaniu z 16,5 procenta w roku 2006.Tymczasem na tradycyjne płyty Amerykanie wydadzą wówczas 3,5miliarda dolarów.

źródło: eMarketer

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały