Czas reklamowy w trakcie Oskarów wyprzedany

Telewizja ABC wyprzedała czas przeznaczony na emisję reklam w trakcie transmisji 79-ej corocznej ceremonii rozdania nagród Akademii, czyli popularnych Oskarów.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Gala odbędzie się 25 lutego.

Wśród tegorocznych reklamodawców są takie firmy jak AT&T, Bank of America, Careerbuilder.com, Coca Cola, DoveCreamOil Body Wash, General Motors, JCPenney, Kodak, L’Oreal, Masterfoods, MasterCard, McDonald’s i Microsoft.

ABC nie ujawniło ceny spotów. Według różnych nieoficjalnych źródeł, 30-sekundowa reklama kosztowała w tym roku od 1,7 do 2 milionów dolarów.

Na przestrzeni ostatniej dekady cena półminutowego spotu w trakcie Oskarów wzrosła ponad dwukrotnie, z 700 tysięcy dolarów w 1995 roku do 1,6 miliona dolarów rok temu.

Jednak wysokie ceny wpłynęły na średnią ilość czasu przeznaczaną na reklamy w ciągu jednej godziny. Według raportu TNS Media Intelligence w trakcie tegorocznych Oskarów reklamy zajmą 11-12 minut na godzinę, podczas gdy przy Super Bowl było to 13-14 minut. Natomiast w regularnym programie w trakcie najwyższej oglądalności (prime-time) na spoty reklamowe przeznacza się 18 minut na godzinę.

Jak wynika z raportu, około 1/3 firm, które wykupiły czas w trakcie Super Bowl, reklamowała się również w trakcie Oskarów. Najwięcej bo 9 reklamodawców wykupiło czas komercyjny podczas obu wydarzeń w 2003 roku.

W pierwszej trójce firm, które przez ostatnie 12 lat reklamowały się rok po roku w trakcie oskarowej gali, są General Motors, American Express i McDonald’s. Firmy JCPenney i Pepsi w tym czasie prezentowały swoją ofertę odpowiednio 9 i 8 razy.

W tym okresie najwięcej na oskarowe reklamy wydała firma General Motors – 99,5 miliona dolarów. American Express przeznaczył 67,9 mln, Pepsi 61,5 mln, JCPenney 53,5 mln, a McDonald’s 31,6 mln dolarów.

Tegoroczną ceremonię po raz pierwszy poprowadzi lesbijka Ellen DeGeneres, amerykańska aktorka, scenarzystka, producentka i pomysłodawczyni telewizyjnego serialu „Ellen”. DeGeneres wcześniej dwukrotnie była gospodarzem rozdania nagród Emmy, przyznawanych za produkcję telewizyjną, a w 1997 roku sama otrzymała tę nagrodę – zwaną telewizyjnym Oskarem – za scenariusz do swojego serialu.

Oskary w TVPTransmisję z Oscarowej gali zobaczą widzowie TVP1 w nocy z 25 na 26 lutego (niedziela/poniedziałek). O 2.06 rozpocznie się relacją z przybycia gwiazd, a o 2.30 z Kodak Theatre. W czasie uroczystości przewiduje się łączenia, co 20-25 minut, ze specjalnym studiem, gdzie komentowana będzie uroczystość. 

Komentatorami będą Jacek Dehnel, Maciej Chmiel, Tymon Tymański (prowadzący "Łosskot"), Krzysztof Kłopotowski, Agnieszka Szydłowska (prowadzący "Kinematograf") i Karol Śmiałkowski ("Zap").

Wcześniej jednak w ramach Oscarowej Uczty Kinomana Jedynka wyemituje "Lot nad kukułczym gniazdem" w reż. Milosa Formana (od 22.10) i "Casablancę" w reż. Michaela Curtiza (o 0.25).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu