Czego klienci oczekują od marek? Wysokiej jakości obsługi i sprawnej reklamacji

Klienci coraz częściej oceniając marki, z których korzystają, zwracają uwagę nie tylko na wysoką jakość obsługi czy sprawny proces reklamacji, ale także na gesty wychodzące poza procedury, świadczące o bardziej ludzkim obliczu marki - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

km
km
Udostępnij artykuł:

W badaniu respondenci pytani byli m.in. o "punkty zwrotne" w postrzeganiu przez nich marek, z których korzystają. 1/3 konsumentów przyznała, że ma wyjątkowo pozytywne doświadczenia z markami, z których korzysta.

Najczęściej wskazywane obszary, w których klienci mieli pozytywne doświadczenia z marką, to wysoka jakość obsługi, sprawny proces reklamacji oraz wychodzenie poza oczekiwania klienta.

grafika

Klienci oczekują, że będą obsłużeni miło, przyjemnie, profesjonalnie i fachowo, zaś ich reklamacja przebiegnie szybko, sprawnie i na ich korzyść. Ważny jest także trzeci czynnik, czyli wychodzenie poza konsumenckie oczekiwania, pozytywne zaskakiwanie.

grafika

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w dniach 1-16 lutego 2014 r. techniką CAWI na próbie N=810 dorosłych internautów. Próba została dobrana proporcjonalnie do populacji internautów pod kątem płci, wieku oraz wielkości miejscowości zamieszkania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"