Cztery kółka na szklanym ekranie

Firmy motoryzacyjne inwestują w reklamę telewizyjną

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W 2003 roku rynek motoryzacyjny w Polsce zainwestował w reklamę telewizyjną przeszło 346 mln złotych i tym samym zwiększył inwestycje reklamowe o 17% w stosunku do roku poprzedniego (dane wg oficjalnych cenników stacji) - wynika z danych firmy TNS OBOP. W sumie cała branża uplasowała się na siódmej pozycji w rankingu wydatków na reklamę telewizyjną.

Tytuł lidera z wydatkami reklamowymi na poziomie 40 mln zł przypadł w udziale firmie Toyota Motor Poland. Na kolejnym miejscu uplasował się Fiat Auto Poland - 34,2 mln zł, a następnie: Citroen Polska - 32,3 mln zł, General Motors - 28,6 mln zł oraz Peugeot Polska 27,7 mln zł.

W roku ubiegłym branża motoryzacyjna wydała najwięcej pieniędzy na reklamę samochodów osobowych (ponad 248 mln zł) oraz paliw, olejów i smarów (prawie 40 mln zł). Natomiast znacznie mniej pochłonęła reklama stacji benzynowych (ok. 17 mln zł), opon (ok. 13 mln zł) oraz samochodów ciężarowych i dostawczych (ok. 12 mln zł).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów