Czy produkcja wirtualna to przyszłość branży filmowej i telewizyjnej?

Tegoroczny raport firmy Altman Solon na temat produkcji filmowej i telewizyjnej wskazuje, że wirtualna produkcja to rosnący trend w branży, napędzany potrzebą korzystania z narzędzi wirtualnych w celu obniżenia kosztów produkcji i przezwyciężenia innych ograniczeń wynikających z pracy w plenerze. Z tego powodu, Netflix wykorzystał możliwości VP na planie serialu „1899”, aby uniknąć kosztownych ujęć w plenerze.

mm
mm
Udostępnij artykuł:
Czy produkcja wirtualna to przyszłość branży filmowej i telewizyjnej?

„Wirtualna produkcja rozwinęła się podczas przestojów związanych z COVID-19, ale szybko staje się standardem branżowym” — powiedziała Mary Ann Halford z firmy Altman Solon. „VP zawiera szereg skutecznych narzędzi, które utrzymują projekty na właściwym torze i umożliwiają kreatywną współpracę w różnych lokalizacjach, a nawet na różnych kontynentach. Studia coraz częściej badają jej skuteczność, biorąc pod uwagę potencjalne oszczędności kosztów, a także ograniczenia kosztów podróży”.

Wyniki branżowej ankiety

Eksperci branżowi – ci z ponad trzyletnim doświadczeniem w VP – podają w ankiecie, że 40% ich produkcji korzysta obecnie z narzędzi VP, a 50% prawdopodobnie zastosuje je w nadchodzących 18-24 miesiącach.

VP obejmuje technologie, takie jak przechwytywanie ruchu, edycja oparta na chmurze i wirtualne wykrywanie lokalizacji. Ogólnie rzecz biorąc, respondenci wskazywali oszczędność kosztów i skrócenie czasu pracy jako dwie główne korzyści płynące z korzystania z technologii VP. Zapytani o zalety konkretnych aplikacji VP, respondenci uznali zarządzanie plikami danych 3D za konkretne narzędzie, które przyniosło największe oszczędności (89%) i skrócenie czasu pracy (91%) w dwóch lub więcej fazach produkcji.

Przyszłość wirtualnej produkcji

„Wirtualna produkcja to przyszłość globalnego kręcenia filmów, ale to, jak i kiedy zmaksymalizuje swój potencjał, będzie zależało od zdolności branży do przyciągania talentów do tej nowej dziedziny” - powiedział dyrektor Altman Solon, Derek Powell.
Najpopularniejszą aplikacją VP wśród respondentów jest „Mirror AR Motion Capture”, z czego połowa używała jej w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Edycja w chmurze jest również popularna wśród kadry kierowniczej, a 48% korzysta z jej zalet związanych z dostępnością i łatwym przechowywaniem. Na całym świecie istnieją już sceny VP, w tym Dark Bay, pierwsza specjalnie zbudowana scena VP firmy Netflix w Niemczech, na której kręcono serial „1899”.

Narzędzia VP umożliwiają gromadzenie większej ilości danych w porównaniu z tradycyjnymi metodami produkcji. Jednak wykorzystanie danych było dotychczas niedostatecznie wykorzystywane: 62% respondentów wskazuje na „brak strategii analizy biznesowej”. Dla porównania, 49% deklaruje „brak wpływu analizy biznesowej”, a 45% uważa „brak szkoleń i realizacji” za główne ograniczenia w gromadzeniu danych.

Próba badawcza raportu

W celu stworzenia przez firmę Altman Solon „2022 Global Film & Video Production Report” przeprowadzono ankietę wśród 132 dyrektorów z branży, z których każdy ma ponad trzyletnie doświadczenie jako osoba zarządzająca budżetem i ekipą realizacyjną. Ponadto respondenci zajmujący się produkcją filmową i telewizyjną, reklamą i marketingiem oraz różnymi zadaniami postprodukcyjnymi dostarczyli informacji na temat obecnego i przyszłego stanu branży w USA i Wielkiej Brytanii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"