„Shopping tags” to narzędzie, które umożliwia markom otagowanie swoich produktów na dodawanych przez siebie zdjęciach. Użytkownicy zobaczą opcję „Dotknij, by zobaczyć produkt”, która pojawi się w lewym, dolnym rogu na zdjęciu. Po dotknięciu pokażą się etykiety wszystkich, dostępnych produktów, wraz z cenami.
Oprócz tego, będzie można kliknąć w każdą z etykiet, a ta następnie przeniesie nas na stronę produktu, gdzie będzie można znaleźć więcej szczegółów na temat konkretnego towaru, a także dokonać zakupu.
Jak można się było spodziewać, początkowo nowa opcja zostanie wprowadzona na terenie USA dla marek z kategorii odzieży, biżuterii oraz urody. Ta nowość zostanie wdrożona w ciągu kilku najbliższych tygodni, więc wkrótce możemy się spodziewać prawdziwego boomu na profilach marek.
Samo korzystanie z funkcji od strony firm, które będą chciały odpowiednio otagować swoje zdjęcia, jest niezwykle proste. Pierwszym krokiem jest wybór zdjęcia, na którym mają zostać umieszczone etykiety – te należy przeciągnąć do odpowiednich produktów – i gotowe! Wcześniej jednak, cały katalog produktów, wraz z linkami, które będziemy chcieli wykorzystać na naszym koncie, trzeba będzie wgrać – będzie można to zrobić przez „Menedżera firmy” na Facebook’u.

- Zważywszy na fakt, iż 80 proc. użytkowników Instagrama śledzi profile marek, nowe narzędzie może stanowić jedno z ciekawszych wdrożeń w mediach społecznościowych i pozwolić jeszcze efektywniej prowadzić działania sprzedażowe w internecie - mówi Anna Dziedzic, Dyrektor Zarządzająca 365 agencja.
Oprócz tego Instagram planuje wprowadzenie również narzędzi, które umożliwią markom śledzenie, ile osób kupiło ich produkt dzięki „shopping tags” lub kliknęło w nie by zasięgnąć więcej informacji na ich temat.
dostarczył

infoWire.pl











