Onet-RASP tuż przed Wirtualną Polską. W górę Ceneo i Allegro (top 20 wydawców, domen i aplikacji mobilnych)

W listopadzie br. Grupa Onet-RASP miała minimalną przewagę zasięgową nad Grupą Wirtualna Polska, notując przy tym zdecydowanie mniej odsłon. W skali miesiąca duże wzrosty osiągnęły Ceneo.pl i Allegro.pl, a znaczące spadki - Grupa TVN i Grupa Cyfrowy Polsat.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W minionym miesiącu strony i aplikacje internetowe Google’a odwiedziło 26,61 mln realnych użytkowników (czyli 96,14 proc. wszystkich polskich internautów), o 192,4 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Wykonali oni 7,5 mld odsłon - wynika z badania Gemius/PBI. Facebook przy 22,45 mln użytkowników (63,2 tys. mniej niż w październiku) miał 3,53 mld odsłon.

Grupa Onet-RASP zanotowała 21,26 mln użytkowników (po wzroście w skali miesiąca o 27,9 tys.), minimalnie więcej od Grupy Wirtualna Polska - 21,26 mln (269,9 tys. więcej niż w październiku). Jednocześnie Grupa WP miała 3,69 mld odsłon, wobec 2,89 mld odsłon stron i aplikacji Grupy Onet-RASP. Zaznaczmy, że pierwszy wydawca jednoodsłonowe galerie zdjęć wprowadził na razie w mobilnych wersjach swoich stron, a drugi - we wszystkich kluczowych serwisach.

W skali miesiąca Grupa Ceneo.pl i Grupa Empik Media Fashion zyskały aż po 1,03 mln użytkowników, a Grupa Allegro - 836,5 tys.

Z drugiej strony Grupa TVN straciła 815,8 tys. użytkowników, Grupa Cyfrowy Polsat - 513,1 tys., Grupa Polska Press - 420,3 tys., a CDA.pl - 402 tys.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w zeszłym miesiącu na 27,7 mln, z czego 24,2 mln korzystało z sieci na komputerach osobistych i laptopach, a 21,5 mln - na smartfonach i tabletach.

grafika

Google.pl odwiedziło 26,06 mln użytkowników (94,15 proc. polskich internautów), którzy wykonali 6,45 mld odsłon, natomiast Google.com zanotowało 20,35 mln użytkowników i 947,3 mln odsłon.

Onet.pl miał 17,43 mln odwiedzających i 1,78 mld odsłon, a WP.pl - 15 mln odwiedzających i 2,58 mld odsłon. Z kolei Allegro.pl zanotowało 17,23 mln użytkowników i 1,78 mld odsłon, podczas gdy OLX.pl zanotował 13,25 mln użytkowników i 1,2 mld odsłon.

Blogspot.com stracił w skali miesiąca 592,3 tys. użytkowników, a CDA.pl - 402 tys.

grafika

Na komputerach serwisy i aplikacje Google’a odwiedziło 23,42 mln internautów, którzy wykonali 5,38 mld odsłon. YouTube przy 19,27 mln użytkowników zanotował 926,3 mln odsłon, a Facebook przy 19,11 mln użytkowników miał 2,17 mld odsłon.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała 16,56 mln użytkowników i 2,5 mld odsłon, a Grupa Onet-RASP - 16,09 mln użytkowników i 1,46 mln odsłon. Grupa Onet-RASP straciła w skali miesiąca 121,3 tys. odwiedzających, natomiast Grupa WP zyskała 426,6 tys., a Grupa Interia - 626,9 tys.

grafika

Google.pl na komputerach przy 23,09 mln użytkowników miał 4,71 mld odsłon, a Google.com - 16,11 mln użytkowników i 609,1 mln odsłon.

Ceneo.pl zyskało w skali miesiąca 998,1 tys. użytkowników, Allegro.pl - 984,4 tys., Wikipedia - 494 tys., a Gazeta.pl - 445,3 tys.

Za to Mozilla.org zanotowała spadek o 625,2 tys. użytkowników, a Onet.pl - o 297,2 tys.

grafika

Na smartfonach i tabletach witryny i aplikacje Google’a miały 18,14 mln użytkowników i 2,12 mld odsłon. Grupa Onet-RASP zanotowała 14,65 mln odwiedzających i 1,43 mld odsłon, Grupa Wirtualna Polska - 14,05 mln odwiedzających i 1,18 mld odsłon.

Grupa Allegro zyskała z miesiąca na miesiąc 621,8 tys. użytkowników, a Grupa Empik Media Fashion - 538 tys. Z drugiej strony YouTube stracił 849,3 tys. użytkowników, Facebook - 726,7 tys., Grupa TVN - 683,9 tys., a Grupa Polska Press - 555 tys.

grafika

Google.pl zanotował 16,57 mln odwiedzających i 1,75 mld odsłon, a Google.com - 12,7 mln odwiedzających i 338,2 mln odsłon.

Facebook w skali miesiąca zanotował spadek liczby użytkowników o 726,7 tys., YouTube - o 849,3 tys., Blogspot.com - o 740,7 tys., a TVN24.pl - o 617 tys. Za to Onet.pl zyskał 800,7 tys. użytkowników, Allegro.pl - 628,7 tys., a Ceneo.pl - 530,8 tys.

grafika

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w zeszłym miesiącu 14,75 mln internautów, o 210,7 tys. mniej niż miesiąc wcześniej.

Po ponad 10 mln użytkowników miały jeszcze aplikacje YouTube (14,13 mln, po wzroście w skali miesiąca o 223,9 tys.), Messenger (11,13 mln, po wzroście o 579,3 tys.) i Mapy (10,29 mln, 410,7 tys. w dół).

Aplikacja Allegro straciła w skali miesiąca 939,4 tys. użytkowników, Google+ - 544,7 tys., a OLX.pl - 490,8 tys. Jednocześnie WhatsApp zyskał 627 tys. użytkowników, a Instagram - 444,7 tys.

grafika

Liczebność próby: N=147 703. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z II kwartału 2017r. i badania Maluchy z 2016r

Liczby internautów na poszczególnych urządzeniach szacowane są przez Gemiusa na podstawie autorskiej metody uwzględniającej aktywność internautów w badanym okresie

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"