Danone musi zmienić kolory w reklamie Actimela (wideo)

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skargi zarzucającejreklamie Actimela sugerowanie dzieciom, że spożywanie tego produktudaje przewagę nad innymi. Instytucja oceniła, że wskazuje na tokolorystyka użyta w spocie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Skarga złożona do Komisji Etyki Reklamy dotyczyła telewizyjnegospotu Danone Actimel, w którym chłopiec czekający na mamę wprzychodni lekarskiej składa z papieru orgiami w kształcie ptaka,czym wzbudza ciekawość zarówno dzieci, jak i rodziców. W reklamiezostał wykorzystany kontrast kolorystyczny: uśmiechnięci chłopiec ijego mama są przedstawiani w intensywnych, żywych barwach, podczasgdy inni pacjenci są ukazywani w kolorze szarym. Podobny zabiegzostał zastosowany w innych spotach reklamujących tę markę.

Autor protestu uznał, że "nie wolno sugerować dzieciom, żejeżeli nie skorzystają z jakiegoś produktu to będą gorsze", areklama Actimela w swojej kolorystyce zawiera właśnie takąsugestię. Na podstawie skargi spot oskarżono o zawieranie treścidyskryminujących, wprowadzanie odbiorców w błąd w odniesieniu docech i wartości reklamowanej marki oraz wykorzystywanie naturalnejufności i braku doświadczenia dzieci, do których kieruje przekaz,że posiadanie lub używanie produktu zapewni im przewagę społecznąlub psychologiczną nad innymi.

Firma Danone argumentowała, że barwy użyte w reklamie sąwyłącznie narzędziem ekspresji artystycznej, a intensywniejszekolory służą wysunięciu na pierwszy plan głównych bohaterów.Koncern zaznaczył, że podobny zabieg został zastosowany w spotachRaiffeisen Bank, Karmi i Heyah. Danone zwróciło też uwagę, żewystępujące w reklamie jako tło dzieci przedstawione wczarno-białych kolorach nie są smutne - na twarzach kilku z nichpojawia się uśmiech, a niektóre beztrosko machanie nogami.

Jednak Komisja Etyki Reklamy nie przychyliła się do tychwyjaśnień, oceniając, że spot pokazuje roześmiane, kolorowo ubranedziecko, które ma przewagę nad pozostałymi, ponieważ spożywaActimel. W związku z tym instytucja uznała, że reklama naruszakodeks branżowy.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji