Wpływy sprzedażowe agencji DDB Warszawa zwiększyły się w ub.r. z 60,79 do 64,96 mln zł, czyli o 6,8 proc. Nastąpiło to dzięki wzrostowi z 4,04 do 9,74 mln zł przychodów z jednostek powiązanych z agencją.
Z kolei koszty sprzedaży wzrosły z 53,49 do 56,33 mln zł, a koszty ogólnego zarządu zmalały z 9,36 do 7,15 mln zł. Łącznie wydatki firmy wyniosły 63,48 mln zł, wobec 62,85 mln zł rok wcześniej. Ich zdecydowaną większość stanowią nakłady na wynagrodzenia, które w skali roku zwiększyły się z 49,18 do 52,37 mln zł. W agencji w ub.r. pracowało na stałe 85 osób.
W efekcie DDB Warszawa osiągnęła 1,47 mln zł zysku ze sprzedaży, wobec 1,06 mln zł straty rok wcześniej.
Nowi klienci, fokus na komunikacji internetowej
Zarząd firmy w sprawozdaniu wyliczył, że ub.r. dalej pracowała dla swoich dotychczasowych klientów, takich jak McDonald's Polska, Wrigley Poland, Unilever (marki: Lipton, Algida, AXE, Flora), Grupa Allegro, BGŻ BNP Paribas, Lactalis President, mBank, Pandora, Porsche, Huawei, ShowMax, Tchibo, Totalizator Sportowy i USP Zdrowie. Ponadto pozyskała nowych, m.in. firmy SEAT, Nationale Nederlanden i Medicus.

Kierownictwo agencji kontynuowało strategię mającą na celu zwiększeniu roli działów interaktywnych. W ramach tego procesu rozszerzono kompetencje działu brand innovations oraz UX. - Kontynuacja zmian struktury miała na celu wyjście naprzeciw nowym oczekiwaniom klientów, powiększenie udziału w rynku oraz wzmocnienie pozycji negocjacyjnych - podkreślił zarząd.
DDB Warszawa już ponad trzy lata temu połączyła się operacyjnie ze swoją agencją interaktywną Tribal DDB i zaczęła działać pod marką DDB&Tribal.
- W 2017 roku spółka kontynuowała prace związane z dalszym efektywnym wykorzystaniem programu Maconomy, które pozwoli wykorzystać potencjał Maconomy w zakresie zarządzania projektami oraz elastycznego raportowania na podstawie wybranych informacji z systemu - zaznaczyło kierownictwo agencji.
W ub.r. 7 mln zł na dywidendę, teraz zysk na kapitał rezerwowy

DDB Warszawa ma 100 proc. udziałów w DDC, 85 proc. w Gutenberg Networks Warszawa, 70 proc. udziałów w Omnicom Media Group (będącej wyłącznym właścicielem OMD, PHD i Easymedia), 48,3 proc. w BNA oraz 40 proc. w Corporate Profile Consulting. Z tej grupy zdecydowanie największy zysk netto w ub.r. (13,9 mln zł) osiągnęła Omnicom Media Group.
W ub.r. DDB Warszawa od jednostek powiązanych otrzymała 10,23 mln zł dywidend, wobec 10,89 mln zł rok wcześniej. Finalnie osiągnęła 11,72 mln zł zysku netto, o 2,96 mln zł więcej niż w 2016 roku.
Agencja w ub.r. wypłaciła 7 mln zł dywidendy, z czego 3,85 mln zł trafiło do DHE Europe (to spółka holdingowa sieci DDB Worldwide), a po 1,05 mln zł otrzymali Paweł Kastory, Szymon Gutkowski i Marcin Mroszczak. DHE Europe ma 55 proc. udziałów spółki, a Kastory, Gutkowski i Mroszczak - po 15 proc.

Na koniec ub.r. spółka miała do rozdysponowania 3,5 mln zł z dywidend od Omnicom Media Group. Z kolei zeszłoroczny zysk DDB Warszawa ma zostać przeznaczony na pozostałe kapitały rezerwowe.
Członkowie zarządu agencji zarobili w ub.r. (licząc premię za zysk) 1,32 mln zł, wobec 1,37 mln zł rok wcześniej. W zarządzie oprócz Kastorego (jest prezesem), Gutkowskiego i Mroszczaka są Anna Magiera, Kenneth Hart i Dominic Nagy.
Cała grupa kapitałowa DDB Warszawa zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych z 537,74 do 595,01 mln zł, czyli o 10,6 proc. Jednocześnie koszty sprzedaży zwiększyły się o 10 proc. - z 497,11 do 547,02 mln zł. Zdecydowanie najwięcej wydano na usługi obce - nakłady w tym zakresie wzrosły z 478 do 529,08 mln zł.

W efekcie zysk grupy ze sprzedaży wyniósł 25,22 mln zł, wobec 18,73 mln zł rok wcześniej. Pozostałe parametry działalności (wpływy i koszty finansowe i pozostałe) nie zmieniły się znacząco w skali roku.
Zysk netto grupy DDB Warszawa wzrósł z 8,76 do 15,91 mln zł.











