Debata medialna o agencjach prasowych

Dzisiaj Domu Dziennikarza przy ul. Foksal 3/5 w Warszawie odbędzie się debata medialna skierowana do środowiska dziennikarskiego.

łk
łk
Udostępnij artykuł:

Temat debaty: "Agencje prasowe - prywatne czy publiczne? Pozycja rynkowa, wyzwania na przyszłość".

„Panelistami podczas spotkania są przedstawiciele największych polskich agencji: Dorota Bartyzel (Bloomberg Polska), Robert Bogdański (Interfax Central Europe), Adam Jasser (Reuters Polska), Waldemar Siwiński (PAP). Gościem specjalnym spotkania będzie Jaroslaw Sellin, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego– informuje organizator debaty, Radosław Ceplin.

Przekaz informacji, rola języka informacyjnego, dobór informacji i ich wiarygodność, to tylko niektóre z zapowiedzianych tematów debaty.

Jaka jest rola rządu i właścicieli prywatnych na dobór informacji, misja mediów publicznych oraz walka o zyski, a także nowe obszary aktywności agencji prasowych takie jak: nowe technologie, dywersyfikacja usług i ich specjalizacja. Na te i inne pytanie postarają się odpowiedzieć uczestnicy.

„Temat istnieje od wielu lat. To jest temat, którym w trakcie swojej kadencji w Polskiej Agencji Prasowej zajmowałem się wspólnie z kolegami z Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Prasowych. Pytań jest kilka: Jak mają być finansowane agencje prasowe? Jaka ma być ich struktura własności? Czy powinny być niezależne i w jaki sposób? Zawsze reprezentowałem taki pogląd. Niezależność dziennikarska i edytorska agencji musi być zakorzeniona w niezależności ekonomicznej. Czyli w momencie, gdy agencja jest własnością państwa, czy to jest spółka skarbu państwa, czy inna forma własności, jeżeli ta agencja dostaje pieniądze od państwa, to w oczywisty sposób, silniej czy słabiej będą pojawiać się pewne oczekiwania, czy też żądania, i będzie na tym cierpieć niezależność dziennikarska. Tylko, jeżeli agencja stoi na własnych ekonomicznych nogach, można uważać, że jest niezależna” – komentuje były prezes PAP, a aktualnie prezes zarządu Interfax Central Europe, Robert Bogdański.

Patronami medialnymi spotkania jest portal „Wirtualnemedia.pl”, Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich oraz "Brief".

łk
Autor artykułu:
łk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele