W sobotę, 26 stycznia 2019 roku odbył się pierwszy mecz AC Milan, w którym wystąpił polski piłkarz Krzysztof Piątek. Spotkanie tej drużyny z SSC Napoli (w rozgrywkach Serie A) w naszym kraju transmitował Eleven Sports 1. Średnia widownia tego pojedynku wyniosła 429 tys. osób, co przełożyło się na 2,88 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 4,13 proc. w grupie 16-49 i 3,49 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/real-madryt-najbogatszym-klubem-pilkarskim-w-europie-ranking,7171165875116161a ##
Przynajmniej przez 1 minutę mecz obejrzało 745 tys. osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 379 tys., a w 16-59 - 486 tys.).
Z danych telemetrycznych wynika, że sobotni mecz miał najwyższą widownię (oraz 1-minutowy zasięg) spośród wszystkich pojedynczych audycji pokazanych w historii nadawania Eleven Sports 1. Dotychczas rekord ten należał do El Clásico z 28 października ub.r., które obejrzało średnio w tej stacji 340 tys. osób (583 tys. przynajmniej przez 1 minutę).

Hit TVP Sport
Ponowne spotkanie AC Milan z SSC Napoli odbyło się trzy dni później (był to ćwierćfinałowy mecz Pucharu Włoch - prawa do pokazywania tych rozgrywek w naszym kraju ma Telewizja Polska). Ten pojedynek transmitowany był na antenie otwartego TVP Sport - śledziło go 819 tys. osób (RCH - 1,84 mln). Przełożyło się to na 5,73 proc. udziału w 4+, 7,32 proc. w 16-49 oraz 6,85 proc. w 16-59.

Polski napastnik w swoim pierwszym meczu wszedł na boisko dopiero w 71. minucie. Spotkanie zakończyło się bezbramkowym remisem. Z kolei we wtorkowym pojedynku Piątek strzelił dwa gole.
Tuż po zakończeniu wtorkowego meczu Jacek Kurski na swoim profile na Twitterze poinformował, że spotkanie to średnio oglądało 1 mln widzów, a w peaku było to 1,21 mln osób (powołał się na dane MOR). - To był świetny pomysł z zakupem Copa Italia. Będzie się działo. Forza Polacy! - skomentował prezes Telewizji Polskiej.











