Dentsu Polska z narzędziem do mierzenia śladu węglowego kampanii

Dentsu Polska wprowadza Media Carbon Calculator - narzędzie, które pozwala firmom na precyzyjne obliczanie i zarządzanie śladem węglowym kampanii mediowych. Umożliwia monitorowanie emisji gazów cieplarnianych w czasie rzeczywistym, wspierając firmy w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Dentsu Polska z narzędziem do mierzenia śladu węglowego kampanii

– Media Carbon Calculator to innowacyjne narzędzie, które pomaga naszym klientom sprostać wymogom raportowania niefinansowego oraz unijnym regulacjom, jednocześnie wspierając ich w skutecznym ograniczaniu emisji związanych z kampaniami mediowymi. Jesteśmy przekonani, że jego wprowadzenie wzbogaci naszą ofertę, czyniąc ją bardziej kompleksową, a naszym klientom pomoże realnie ograniczyć ślad węglowy w prowadzonych kampaniach mediowych – mówi Igor Ruczyński, integrated media and data solutions director w dentsu Polska.

Od 2025 roku, zgodnie z dyrektywą UE Corporate Sustainability Reporting Directive, największe firmy są zobowiązane do raportowania danych niefinansowych, w tym wpływu na środowisko, co obejmuje emisje związane z działaniami marketingowymi.

Media Carbon Calculator, rozwijane przez dentsu od 2021 roku, opiera się na standardzie GHG Protocol i pozwala na monitorowanie emisji kampanii mediowych zaliczanych do trzeciej kategorii emisji przedsiębiorstw (wszystkie emisje niebezpośrednie, tj. niezwiązane z podstawową działalnością przedsiębiorstwa, z wyłączeniem zakupu energii). Narzędzie mierzy emisje we wszystkich kanałach komunikacyjnych, umożliwiając ich skuteczne zarządzanie.

Zredukować ślad węglowy o blisko połowę

Wprowadzenie Media Carbon Calculator wspiera jeden z głównych celów dentsu – redukcję emisji z kampanii mediowych o 46 proc. do 2030 roku. W 2025 roku narzędzie zyska moduł do planowania kampanii z uwzględnieniem szacowanego śladu węglowego, co pozwoli firmom jeszcze lepiej zarządzać emisjami.

- Świadome zarządzanie emisjami staje się kluczowym elementem strategii biznesowych. Dzięki Media Carbon Calculator firmy mogą monitorować ślad węglowy z kampanii i na tej podstawie wdrażać strategie redukowania negatywnego wpływu na środowisko, budując przewagę konkurencyjną w zgodzie z rosnącymi oczekiwaniami rynkowymi – komentuje Małgorzata Niska, head of media strategy, dentsu Polska.

Dentsu Polska oferuje również usługę Carbon Reduction Roadmap, która pomaga firmom opracować strategie redukcji emisji z kampanii mediowych, dostosowując je do regulacji i celów zrównoważonego rozwoju. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"