Tegoroczna, trzecia edycja kampanii „Piękna bo zdrowa” przebiega pod hasłem „Zostań Superbohaterką, zrób cytologię”. Celem akcji jest zwiększenie świadomości kobiet na temat wirusa HPV oraz raka jajnika - nowotworów występujących coraz częściej u młodych kobiet, a także zmiana podejścia Polek do badań u ginekologa. Kampania przekonuje, że rokrocznie wykonywana cytologia może pomóc we wczesnym wykryciu raka szyjki macicy, natomiast regularne badania ginekologiczne i wykonywanie USG transwaginalnego, potocznie zwanego dopochwowym, mogą pomóc w wykryciu raka jajnika we wczesnym stadium i zwiększyć szansę na wyleczenie.
Ambasadorkami kampanii są Anna Dereszowska, Aleksandra Mikołajczyk, Natalia Lesz, Maja Hirsch, Ada Fijał, Kasia Pakosińska i Beata Sadowska. Honorowy patronat nad przedsięwzięciem objęły prezydentowa Anna Komorowska i prezydenta Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Akcja obejmie działania promocyjne w prasie („Glamour”, „Gala”, „Claudia”), kinach (sieć Multikino), internecie (m.in. serwisy Wirtualnej Polski, wieszjak.pl i media społecznościowe) oraz na outdoorze (nośniki w kilku miastach). Ponadto prowadzone będą działania eventowe: edukacyjne spotkania organizowane przez gminy, oraz tzw. miasteczka kobiet w centrach handlowych, gdzie kobiety będą mogły dowiedzieć się więcej w zakresie profilaktyki raka szyjki macicy i raka jajnika, wykonać bezpłatne badanie piersi w tzw. mammobusie czy wziąć udział w konkursach.
Zwieńczeniem tegorocznej akcji będzie gala finałowa 31 stycznia 2013, połączona z ceremonią wręczenia Pereł Mądrości partnerom zaangażowanym w kampanię. Punktem kulminacyjnym wieczoru będzie premiera sztuki teatralnej „Honeymoon” opowiadającej o trzech kobietach, w które wcielą się Aleksandra Mikołajczyk, Olga Bończyk i Natalia Lesz.

Organizatorem kampanii jest stowarzyszenie Kwiat Kobiecości, a jej współorganizatorem - magazyn „Glamour”. Patroni medialni to Radio Kolor, Gala, Claudia, Multikino, Stroer, zdrowie.wieszjak.pl, kobieta.wieszjak.pl, kobieta.wp.pl i Wirtualna Polska, a partnerzy to Millward Brown, Ogilvy Public Relations, AIP Business Link, Lavazza, Lilou, Jaga Hupało i Rebis.











