Deutsche Telekom stawia na ekologię. Zerowa emisyjność w 2040 roku

Deutsche Telekom, właściciel sieci T-Mobile Polska zapowiedział działania związane z ochroną klimatu na nadchodzące lata. Zgodnie z nową strategią firma chce spełnić cel zerowej emisyjności (netto) dotyczący emisji pośrednich i bezpośrednich w 2025 roku, a ten dotyczący całego łańcucha dostaw w 2040 roku, czyli o 10 lat wcześniej niż zakładano pierwotnie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Deutsche Telekom stawia na ekologię. Zerowa emisyjność w 2040 roku

W poprzednich latach Grupa Deutsche Telekom (do której należy operator T-Mobile Polska) przyjęła plan, zgodnie z którym całkowita eliminacja wytwarzanego przez nią śladu węglowego – zarówno bezpośrednio przez organizację, jak i w całym procesie od produkcji po dystrybucję – miała nastąpić do 2050 r.

Przyspieszone działania

Teraz zapowiedziano, że w obliczu coraz bardziej alarmujących sygnałów o stanie planety spółka postanowiła jednak ten proces przyspieszyć o 10 lat.

Według planów będzie się on odbywał etapami. Pierwszy z nich to redukcja emisji pośrednich i bezpośrednich w ciągu najbliższych czterech lat, do 2025 r. Kolejny cel to całkowite wykluczenie emisji z całego łańcucha dostaw, co ma to nastąpić w roku 2040.

– W T-Mobile Dzień Ziemi trwa tak naprawdę cały rok – podkreśla w komunikacie Andreas Maierhofer, Prezes T-Mobile Polska. - Projekty wspierające zrównoważony rozwój i ochronę planety realizujemy już od wielu lat. Mobilizujemy całą organizację do tego, aby prowadzony przez nas biznes był przyjazny środowisku i napędzany wyższym celem.

T-Mobile Polska zapewnia, że jego strategia jest nierozerwalnie związana  ochroną planety i realizacją zrównoważonych celów biznesowych w praktyce. Firma twierdzi, że wdraża sukcesywnie swoje założenia – jeszcze w br. osiągnie cel korzystania w 100 proc. z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, z gwarancjami pochodzenia.

W 2020 r. telekom wybudował dwie instalacje fotowoltaiczne i zamierza rozwijać się w tym obszarze. Dodatkowo modernizuje swoją flotę samochodową i do końca 2021 r. zamierza osiągnąć cel co najmniej 40 proc. samochodów hybrydowych w łącznym zestawieniu aut.

Według T-Mobile w znaczącym stopniu wyeliminowano także plastik z biur (pod postacią butelek z wodą, plastikowych sztućców, kubków i słomek), a plastikowe torby w salonach sprzedaży zastąpiono papierowymi. W przesyłkach dla klientów ograniczono natomiast ilość papieru, zmniejszono ilość produkowanych ulotek, stale prowadzone są także działania zachęcające klientów do przechodzenia na e-fakturę.

W duchu filozofii zero waste w ub.r. wystartował także projekt „Smartfon regeneracja”, w ramach którego w T-Mobile można nabyć odnowione, w pełni sprawne telefony z 2-letnią gwarancją, dając im drugie życie.

W ub.r. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 1,1 proc. do 6,456 mld zł i skorygowanego zysku EBITDA AL. z 1,645 do 1,678 mld zł. Liczba klientów telekomu zwiększyła się o 244 tys. do 11,2 mln. Z internetu światłowodowego korzysta już 30,5 tys. użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"