T-Mobile zyskał 1,1 proc. wpływów i 244 tys. użytkowników, ma 30,5 tys. klientów światłowodu

W ub.r. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 1,1 proc. do 6,456 mld zł i skorygowanego zysku EBITDA AL. z 1,645 do 1,678 mld zł. Liczba klientów telekomu zwiększyła się o 244 tys. do 11,2 mln. Z internetu światłowodowego korzysta już 30,5 tys. użytkowników.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Liczba abonentów T-Mobile Polska wzrosła w ub.r. z 7,504 do 7,624 mln, a liczba klientów prepaidowych - z 3,45 do 3,574 mln. Telekom podkreśla, że miesięczny wskaźnik odejść (churn) klientów abonamentowych zmalał do rekordowo niskiej wartości 0,7 proc.

Na ofertę MagentaBiznes skierowaną do klientów firmowych klienci T-Mobile podpisali ponad 1,2 mln umów.

- Bez wątpienia w roku 2020 usługi T-Mobile znalazły się w centrum życia naszych klientów, stając się podstawą zdalnej pracy, edukacji, rodzinnej rozrywki, a nawet sposobem na funkcjonowanie całych firm. To dla nas ogromna odpowiedzialność, ale też szansa na wypracowanie bliskich relacji z klientami i zdobycie ich zaufania. Wzrost ich lojalności pokazuje, że strategia skupiona na najwyższej jakości usług i obsługi pozwoliła nam ten cel osiągnąć - komentuje Andreas Maierhofer, CEO T-Mobile Polska

30,5 tys. klientów T-Mobile korzysta ze światłowodu

Od połowy 2019 roku T-Mobile Polska oferuje internet światłowodowy (w ramach taryf Magenta 1 obejmujących też Netflixa), korzysta przy tym z sieci m.in. Orange Polska i Inea. Obecnie ta usługa jest dostępna dla ok. 3,5 mln gospodarstw domowych.

Na koniec ub.r. z internetu stacjonarnego korzystało prawie 40 tys. klientów T-Mobile, z czego 30,5 tys. z łączy światłowodowych. Operator podkreśla, że sprzedaż internetu światłowodowego w ub.r. rosła systematycznie z miesiąca na miesiąc. Obecnie firma prowadzi promocję, w ramach której dla abonentów podpisujących lub przedłużających umowę ta usługa jest darmowa do końca br.

grafika

Więcej z usług mobilnych mimo ograniczeń epidemicznych

Wpływy T-Mobile Polska z usług mobilnych zwiększyły się o 4,6 proc. do 4,18 mld zł. - Po niezwykle obiecującym rozpoczęciu roku, bardzo szybko znaleźliśmy się w obliczu wyzwania w postaci spadku przychodów z roamingu, spowodowanego ograniczeniem ruchu turystycznego oraz przed koniecznością wstrzymania działalności części naszych sklepów. W tej sytuacji duża stabilność finansowa spółki, wypracowana na przestrzeni ostatnich lat okazała się ogromnym atutem antykryzysowym. Pozwoliła nam sprawnie zaadaptować się do nowego modelu pracy, a jednocześnie kontynuować inwestycje w sieć i jakość obsługi - komentuje Juraj Andras, członek zarządu T‑Mobile Polska ds. finansowych.

- Podjęte działania, w połączeniu ze wzrostem bazy oraz skutecznym zaadresowaniem rosnącego zapotrzebowania na usługi cyfrowe po stronie naszych klientów, pozwoliły nam zrealizować cele finansowe - podkreśla.

grafika

- Z punktu widzenia celów biznesowych, wypracowania stabilnego wzrostu EBITDA, musieliśmy zmierzyć się z dwoma wyzwaniami: dodatkowymi nakładami, związanymi z utrzymaniem jakości sieci pod obciążeniem oraz koniecznością przestawienia praktycznie całej firmy na zdalny tryb pracy, a także niższymi przychodami z roamingu - wylicza Andreas Maierhofer.

- Tym bardziej cieszymy się, że na koniec roku nie tylko cel ten udało się zrealizować, ale nawet przeznaczyliśmy znaczą część zysku wypracowanego w czwartym kwartale na wypłatę specjalnej premii pracownikom w uznaniu ich wkładu w sukces osiągnięty w tym roku - zaznacza.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"