Dietmar Voggenreiter nowym szefem marketingu i sprzedaży Audi AG

Dietmar Voggenreiter (46 l.), pierwszego listopada obejmie stanowisko członka zarządu spółki Audi AG ds. marketingu i sprzedaży. Zastąpi Lukę de Meo (48 l.), który obejmie stanowisko prezesa zarządu SEAT-a. Pod zarządem Voggenreitera, od dziewięciu lat kierującego sprzedażą Audi w Chinach, jej wielkość w Państwie Środka wzrosła sześciokrotnie, do 579 tysięcy samochodów w 2014 roku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG mówi: „Bardzo mnie cieszy, że w osobie Dietmara Voggenreitera, kluczową pozycję członka zarządu ds. marketingu i sprzedaży obejmie menedżer z bogatym doświadczeniem, pochodzący z naszych własnych szeregów. Razem z nim będziemy kontynuować wzrost globalnej sprzedaży Audi.“ Po zdobyciu stopnia doktora na Uniwersytecie w Stuttgarcie, Dietmar Voggenreiter pracował w firmie consultingowej Horváth & Partners. Tam kierował m.in. centrum kompetencyjnym branży motoryzacyjnej Competence Center Automotive Industry. W roku 2002 rozpoczął pracę w Audi AG. Najpierw sprawował funkcję managerską w controllingu, a potem objął kierownictwo planowania strategicznego. Od roku 2007 kierował działalnością Audi w Chinach, a w 2009 został prezesem Audi China. Pod jego zarządem, sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami w logo zwiększyła się na tamtejszym rynku z 82 tysięcy do 579 tysięcy egzemplarzy. W tym samym czasie, paleta dostępnych tam modeli została poszerzona do trzydziestu dziewięciu. Równocześnie, portfolio modeli produkowanych lokalnie, wzrosło z dwóch do sześciu. Liczba salonów sprzedaży zwiększyła się w Państwie Środka w ubiegłych dziewięciu latach ze 120 do ponad 400. Sprzedaż Audi w Chinach, w roku 2014 stanowiła jedną trzecią całej sprzedaży koncernu. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, żegna również ustępującego szefa marketingu i sprzedaży: „Luca de Meo w ubiegłych trzech latach konsekwentnie rozbudowywał obecność Audi we wszystkich ważnych regionach świata. Miał też wpływ na sukces Lamborghini i Ducati oraz prowadził ważne inwestycje, jak np. rozbudowę zakładów w Sant’ Agata Bolognese. Bez wątpienia jest „głosem” naszych włoskich marek w Wolfsburgu i w Ingolstadt.“ Pod rządami Luki de Meo, który stanowisko członka zarządu Audi AG ds. sprzedaży i marketingu objął we wrześniu 2012, sprzedaż czterech pierścieni co roku systematycznie rosła. W ubiegłych trzech latach, globalnie, aż o blisko jedną czwartą.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska