Digitree Group ze spadkiem wpływów i stratą, w górę przychody Fast White Cat

Zajmująca się marketingiem internetowym Digitree Group w trzecim kwartale br. zanotowała spadek przychodów o 7,9 proc. do 12,77 mln zł oraz wzrost straty netto z 355 do 473,2 tys. zł W trzech kwartałach jej strata netto zmalała, a wzrost przychodów osiągnęła kupiona dwa lata temu spółka Fast White Cat.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Digitree Group ze spadkiem wpływów i stratą, w górę przychody Fast White Cat
Rafał Zakrzewski, prezes Digitree Group

W trzech kwartałach br. przychody Digitree Group zmalały o 10,7 proc. do 38,08 mln zł. Firma tłumaczy to sprzedażą we wrześniu ub.r. 60 proc. spółki Adepto, której wyniki przestały być uwzględniane w sprawozdaniach grupy kapitałowej.

Drugą przyczyną jest spowolnienie gospodarcze wywołane przez epidemię. - Mniejsze zaangażowanie niektórych klientów w kampanie promocyjne i marketingowe, z uwagi na redukcję bądź wstrzymanie ich budżetów reklamowych. Ponadto, przesunięcie okresu urlopowego w grupie kapitałowej oraz u jej kontrahentów i potencjalnych klientów skutkowało wydłużeniem procesu decyzyjnego w związku z zawieraniem nowych zleceń i umów abonamentowych w trzecim kwartale br., co przełożyło się na nieco niższą sprzedaż - wyliczono w komunikacie Digitree Group.

W trzech kwartałach br. zysk EBITDA firmy zwiększył się z 2,72 do 3,37 mln zł, a strata netto zmalała z 1,12 mln zł do 490 tys. zł. Natomiast tylko w trzecim kwartale zysk EBITDA spadł z 1,14 mln zł do 749,6 tys. zł, a strata netto pogłębiła się z 355 do 473,2 tys. zł.

Digitree Group tłumaczy, że pogorszenie się jej wyników rentowności w minionym kwartale jest związany z kosztami reorganizacji. Zwraca też uwagę, że przychody w trzecim kwartale były wyższe niż w drugim (wtedy wyniosły 12,59 mln zł) i pierwszym (12,71 mln zł).

grafika

W górę wpływy Fast White Cat i spółki Digitree Group

Z głównych segmentów Digitree Group w trzech kwartałach br. znaczący wzrost przychodów - z 8,99 do 9,78 mln zł - osiągnęła spółka Fast White Cat oferująca rozwiązania e-commerce’owe. Jednocześnie jej wynik netto zmalał ze 103,4 tys. zł zysku do 114 tys. zł straty. - Szyte na miarę rozwiązania wdrożeniowe są kołem zamachowym Grupy, dzięki specjalistycznej wiedzy wdrożenia będące naszym udziałem są niezwykle skuteczne, a to buduje biznes. Wystarczy spojrzeć na ostatnie business cases Fast White Cat, żeby to zrozumieć. Staramy się przekuwać problemy biznesów w okazje i możliwości. Rośniemy również w segmencie performance marketingu, gdzie nasz biznes ewoluuje w kierunku kompleksowej obsługi - zgodnie z oczekiwaniami rynku. Właśnie z uwagi na komplementarność naszych usług, nie ukrywam, że upatrujemy szansy w tym, iż wraz z szybszym rozwojem e-commerce, rozwijać się będą również pozostałe spółki z Grupy. Pracujemy nad kolejnymi elementami oferty w tym kierunku - komentuje Rafał Zakrzewski, prezes Digitree Group.

grafika

Pion obejmujący Sales Intelligence i Cashback Services (a do września ub.r. także Adepto) zanotował spadek przychodów z 9,07 do 7,66 mln zł i wyniku netto z 230,1 tys. zł zysku do 37,1 tys. zł straty.

W segmencie ze spółkami Inis, Ju, Salelifter i VideoTarger wpływy zmalały z 29,38 do 22,37 mln zł, a wynik netto poszedł w górę z 253,4 tys. zł straty do 774,4 tys. zł zysku. Pod koniec sierpnia br. Digitree Group 90,2 proc. udziałów sieci reklamy wideo VideoTarget sprzedała za 75 tys. zł jej menedżerom Rafałowi Mandesowi i Karolowi Rozwałce.

Te spadki Digitree Group wyjaśnia konsekwencjami epidemii: część klientów przesuwała kampanie reklamowe na później lub ograniczała ich skalę. - Konieczność zmiany ich planów budżetowych sprawiła, że firmy odrzucały niektóre formy reklamy online na rzecz innych, priorytetowych w kryzysie działań, co przełożyło się wprost na niższy poziom sprzedaży w tych dwóch segmentach - uzasadniono w komunikacie.

Z kolei sama spółka Digitree Group przy wzroście przychodów z 7,18 do 7,74 mln zł zanotowała spadek zysku netto z 3,69 mln zł do 504,7 tys. zł.

grafika

- Obecna sytuacja rynkowa z jednej strony daje nam podstawy ku temu, abyśmy przewidywali wzmocnienie pozycji Grupy z uwagi na wzrost zainteresowania usługami wdrożeniowymi dla e-commerce. Warto podkreślić, że już ponad 50 proc. naszych przychodów pochodzi z działań na rzecz tej branży. Z drugiej zaś strony nie możemy wykluczyć istotnego ryzyka utrzymania się nieco niższych przychodów niż w analogicznych okresach lat poprzednich z uwagi na spadek budżetów wielu firm i możliwe zamknięcie działalności przez klientów szczególnie dotkniętych skutkami pandemii - analizuje Rafał Zakrzewski.

- Pracujemy jednak nad tym, aby urzeczywistnić ten pierwszy scenariusz. Jesteśmy w trakcie aktualizacji naszych głównych celów rozwojowych, nowa strategia ma pojawić się już na początku 2021 roku. Naszym planem jest efektywne zaspokajanie potrzeb klientów w różnych segmentach biznesowych, zarówno na poziomie zaawansowanych, wielopoziomowych wdrożeń, jak również wsparcia mniejszych biznesów przy pomocy rozwiązań SaaS, które produktowo bazują na naszej szerokiej ekspertyzie pochodzącej z segmentu enterprise. Jednocześnie będziemy też dążyć do podniesienia poziomu osiąganych przychodów i satysfakcjonującej rentowności Grupy - zapowiada.

Digitree Group jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Polinvest 7 (ma 60,5 proc. kapitału). We wtorek na koniec sesji przy kursie 5,65 zł kapitalizacja firmy wynosiła 14,04 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style