Disco polo na topie. Polo TV liderem stacji muzycznych, iTV mocno do góry

W kwietniu br. liderem oglądalności wśród stacji muzycznych został kanał Polo TV. Z kolei wśród młodych widzów na pierwsze miejsce awansowała Eska TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł kanał iTV, z kolei najwięcej straciła Viva Polska.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w kwietniu 2013 roku wyniósł 0,60 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 158,4 proc. Stacja ta nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce trzecie.

Z czwartej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się o 116,5 proc. i ostatecznie wyniósł 0,46 proc. Stacja ta również dostępna jest naziemnie na MUX-1.

Natomiast z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł kanał 4fun.tv. W zeszłym miesiącu jego wynik wyniósł 0,24 proc. po spadku o 23,7 proc.

Dopiero na czwarte miejsce w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w kwietniu br. zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 48,4 proc. i ustabilizował się na poziomie 0,23 proc.

Na ósmej pozycji znalazła się nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,03 proc.

Z kolei największym wzrostem pochwalić się może zajmujący miejsce piąte kanał ITV, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się aż o 190,5 proc. do 0,18 proc.

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 32,1 proc. wyniósł 0,09 proc. Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to nawet nie 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu br.

Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 136,4 proc. do poziomu 1,48 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1,11 proc. udziału, wzrost o 163,4 proc.). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do kanału Viva Polska, który rok temu był liderem (0,80 proc., - 34,6 proc.).

Największy spadek w rankingu, wynoszący 40 proc., zanotowała stacja Kino Polska Muzyka. Z kolei największym wzrostem pochwalić się mógł kanał ITV - było to aż 335,0 proc.

Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w kwietniu 2013 roku był program „Weekend z Discotex”, który na antenie Polo TV obejrzało 203 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż siedem miejsc. Pozostałe trzy lokaty przypadły programom z oferty Eski TV.

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"