Discovery: wpływy w USA zmalały o 6 proc., na innych rynkach o 23 proc.

W drugim kwartale br. Discovery (należy do niego Grupa TVN Discovery Polska) zanotował spadek przychodów o 12 proc. do 2,54 mld dolarów oraz zysku netto z 947 do 271 mln dolarów. Dużo mocniej zmalały wpływy koncernu poza USA, przychody reklamowe poszły w dół znacznie bardziej niż z dystrybucji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W USA przychody sprzedażowe Discovery w drugim kwartale br. zmalały rok do roku o 6 proc. do 1,75 mld dolarów. Wpływy reklamowe poszły w dół o 14 proc. do 997 mln dolarów, te z dystrybucji - w górę o 7 proc. do 739 mln dolarów, a pozostałe - o dół o 9 proc. do 20 mln dolarów. https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki?zapytanie=discovery

Przychody reklamowe spadły głównie wskutek dużo niższego popytu wywołanego epidemią koronawirusa, a także niższego zasięgu stacji z oferty Discovery: na koniec czerwca br. łączna liczba ich subskrybentów była o 5 proc. niższa niż rok wcześniej (a o 7 proc. bez uwzględnienia użytkowników darmowych okresów próbnych wprowadzonych w czasie epidemii). Natomiast na wpływy z dystrybucji pozytywnie wpłynął wzrost stawek w umowach z operatorami i zdarzenia jednorazowe (bez tych ostatnich wpływy wzrosłyby o 2 proc.).

Discovery obniżyło koszty sprzedaży, administracji i ogólne w USA o 15 proc. do 252 mln dolarów, przede wszystkim dzięki obcięciu nakładów marketingowych. W konsekwencji skorygowany zysk OIBDA zmalał o 6 proc. do 1,06 mld dolarów.

W całym półroczu przychody firmy na rynku amerykańskim zmniejszyły się o 3 proc. do 3,51 mld dolarów, a skorygowany zysk OIBDA - o 5 proc. do 2,08 mld dolarów.

grafika

Spadek wpływów głębszy wskutek umocnienia się dolara

Z kolei na rynkach poza USA wpływy Discovery w zeszłym kwartale zmniejszyły się o 23 proc. - z 1,02 mld do 783 mln dolarów. Przychody z reklam zmalały o 41 proc. do 276 mln dolarów, z dystrybucji - o 6 proc. do 486 mln dolarów, a pozostałe - o 42 proc. do 21 mln dolarów.

Firma tłumaczy w komunikacie, że oprócz kryzysu marketingowego wskutek epidemii na jej wyniki negatywnie wpłynęło wycofanie niektórych stacji z krajów skandynawskich. Dodatkowo niekorzystne dla niej było umocnienie się kursu dolara, bez uwzględnienia zmian kursów walut przychody Discovery zmalały o 20 proc.

Koncern ograniczył koszty uzyskania przychodów (bez deprecjacji i amortyzacji) o 27 proc. do 364 mln dolarów, a wydatki sprzedażowe, administracyjne i ogólne o 5 proc. do 225 mln dolarów.

W konsekwencji skorygowany zysk OIBDA firmy zmniejszył się o 33 proc. do 193 mln dolarów (bez wpływu kursów walutowych spadek wyniósł 29 proc.).

W całym półroczu wpływy Discovery poza USA zmalały o 13 proc. do 1,71 mld dolarów, a skorygowany zysk OIBDA - o 21 proc. do 400 mln dolarów.

grafika

Ogółem Discovery w minionym kwartale zanotowało spadek przychodów o 12 proc. do 2,54 mld dolarów (bez zmienności kursów walut spadek wyniósł 12 proc.). Skorygowany zysk OIBDA zmalał o 12 proc. do 1,13 mld dolarów, a zysk netto przypadający koncernowi - z 947 do 271 mln dolarów.

W całym półroczu wpływy zmalały o 7 proc. do 5,22 mld dolarów, a zysk netto przypadający firmie - z 1,33 mld do 648 mln dolarów.

- W drugim kwartale generowaliśmy znaczące przepływy pieniężne, pokazując trwałość naszego biznesu mimo perspektywy historycznego zamętu na globalnym rynku reklamowym z powodu pandemii - skomentował David Zaslav, szef Discovery.

grafika

Cięcia kosztów, zrolowanie 2 mld dolarów zadłużenia

W komunikacie firmy zwrócono uwagę, że w br. uda się dodatkowo ograniczyć wydatki dzięki przełożeniu letnich igrzysk olimpijskich (prawa do ich transmisji ma należący do koncernu Eurosport). Wprowadzono też oszczędności w wydatkach marketingowych, a wiele produkcji i podróży służbowych musiano wstrzymać wskutek epidemii.

- Biorąc pod uwagę naszą znaczącą poduszkę płynnościową i pierwsze oznaki stabilizacji, które widzimy na wielu naszych kluczowych rynkach, mam przyjemność ogłosić nasz zamiar powrotu do skupu akcji własnych - stwierdził David Zaslav. - Jesteśmy ostrożnie optymistyczni co do globalnych prognoz na resztę roku - dodał.

Firma zaznaczyła, że dla jej wyników znaczące będzie, czy firmy z kluczowych branż (np. turystyki) wznowią w szerszej skali działania reklamowe i czy zdoła wyprodukować nowe treści mimo obostrzeń epidemicznych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/prezes-discovery-david-zaslav-zarobil-tylko-46-mln-dolarow-w-2019-r,7170710880245377a ##

Koncern poinformował, że w zeszłym kwartale sprzedał dwie serie swoich obligacji za łącznie 2 mld dolarów. Jedna z nich zapadnie w maju 2030 roku, a druga w maju 2050 roku. 1,5 mld dolarów firma przeznaczyła na wcześniejszy wykup obligacji zapadających w latach 2021-2023, a 500 mln dolarów na spłatę części kredytu obrotowego.

Na koniec czerwca bieżące zobowiązania Discovery wynosiły 2,58 mld dolarów, a zadłużenie długoterminowe - 14,94 mld dolarów, wobec odpowiednio 3,24 i 14,81 mld dolarów rok wcześniej.

Natomiast posiadana przez firmę gotówka urosła rok do roku z 1,55 do 1,68 mld dolarów, wartość praw do treści w części długoterminowej - z 3,13 do 3,54 mld dolarów, a zatrzymane w firmie zyski - z 7,33 do 7,98 mld dolarów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"