Discovery z Hewlett Packard

Wielopłaszczyznowa umowa obejmuje pełny sponsoring antenowy, aplikacje interaktywne i pozaantenową kampanię marketingową

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Discovery Networks Europe (DNE), filia Discovery Communications z siedzibą w Londynie, poinformował, że Hewlett Packard, światowy lider technologii, został wyłącznym sponsorem przełomowego programu dokumentalnego pt. "Wirtualna historia" (VIRTUAL HISTORY), który na jesieni wejdzie do ramówki stacji telewizyjnej Discovery Channel. W zawarciu tej umowy pośredniczył Dom Mediowy Zenith Optimedia. Ta najbardziej kompleksowa umowa sponsorska w historii DNE dotyczy regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) oraz Wielkiej Brytanii.

Premierę programu "Wirtualna historia" w Wielkiej Brytanii, Europie oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce zaplanowano na 24 października. Program wejdzie również na antenę w innych regionach świata, w tym w Ameryce Łacińskiej, Azji i Indiach, a także w Stanach Zjednoczonych, ale umowa sponsorska dotyczy wyłącznie regionu EMEA. Podczas produkcji programu zastosowano wyjątkowe efekty specjalne, m.in. komputerowe modelowanie trójwymiarowe (CGI - Computer Generated Imagery), by odtworzyć postacie historyczne oraz przedstawić autentyzm wydarzeń.

W ramach sponsoringu firma Hewlett Packard dysponuje zintegrowanym antenowym i pozaantenowym pakietem reklamowym w 106 krajach - Wielkiej Brytanii oraz państwach regionu EMEA. HP ma więc możliwość dotarcia do około 50 mln widzów.

Prace nad programem dokumentalnym "Wirtualna historia", wyprodukowanym przez Discovery Channel we współpracy z Tiger Aspect i Moving Picture Company, trwały ponad dwa lata. Stanowi on spektakularne osiągnięcie w historii telewizji, natomiast zawarta umowa jest punktem zwrotnym dla wszystkich zaangażowanych stron.

Sponsoring umożliwia firmie Hewlett Packard prowadzenie wielu działań, w tym emisję spotów promocyjnych, przerywników reklamujących markę oraz spotów otwierających i zamykających każdą emisję programu. Na potrzeby HP są także opracowywane 60-sekundowe zapowiedzi informujące o wpływie technologii CGI na sztukę kreatywną. Kampania prowadzona na antenie rozpocznie się cztery tygodnie przed premierą programu w dniu 26 września i obejmie powtórki programów przez cztery miesiące.

Ponadto Discovery Networks Europe (DNE) opracowuje na zamówienie HP jedyny w swoim rodzaju pakiet informacji opartych na mediach nowej generacji, co wpłynie na umocnienie pozycji DNE jako lidera w obszarze rozwiązań interaktywnych i internetowych. Dzięki temu Hewlett Packard będzie mógł zamieszczać informacje promujące swoją markę w serwisach internetowych poświęconych programowi i dostępnych na wszystkich rynkach DNE. Pakiet ten obejmuje również promocję HP przy wykorzystaniu interaktywnej aplikacji przygotowanej na potrzeby tego programu i dostępnej wyłącznie dla abonentów telewizji BSkyB w Wielkiej Brytanii.

Umowa obejmuje też promocję marki Hewlett Packard w ramach ukierunkowanej, pozaantenowej kampanii marketingowej. Zaplanowano także opracowanie kolejnych elementów promocji wykorzystujących współpracę związaną z programem "Wirtualna historia". Szczegółowe informacje na ten temat zostaną opublikowane przed premierą.

"Wirtualna historia" po raz kolejny podkreśla czołową pozycję Discovery w obszarze telewizji dokumentalnej - powiedział David Abraham, dyrektor generalny Discovery Networks Europe na obszarze Wielkiej Brytanii. "Daje to reklamodawcom możliwość kojarzenia swoich marek z programami należącymi do czołówki współczesnej produkcji telewizyjnej. DNE może również zaoferować wyjątkowo atrakcyjne paneuropejskie umowy sponsorskie tym firmom, które chciałyby połączyć swoją markę z programami najwyższej klasy".

"Zawarta umowa sponsorska zapewnia wyjątkową synergię między "Wirtualną historią" a firmą Hewlett Packard. Jesteśmy zadowoleni, że to właśnie Hewlett Packard, jako pierwszy, ma okazję promować "Wirtualną historię" emitowaną przez tę znaną i cenioną stację telewizyjną. Kreatywne podejście podczas tworzenia programów z zastosowaniem nowoczesnych technologii sprawi, że będziemy świadkami zmian w produkcji programów dokumentalnych".

"Duże nadzieje wiążemy ze współpracą sponsorską z firmą Discovery Networks Europe" - stwierdził Daniel Gates, dyrektor Hewlett Packard ds. marketingu. "Uważamy, że to doskonała okazja do wprowadzenia wielu innowacji zarówno dla telewizji Discovery Channel, jak i HP. Obie firmy dążą bowiem do przekazywania wiedzy o świecie i rozszerzania horyzontów odbiorcy poprzez wdrażanie technologii nowej generacji".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online