Na początku listopada 2021 r. Facebook oficjalnie potwierdził, że zmienia nazwę korporacyjną na Meta (pod nową nazwą funkcjonuje od początku grudnia). Jego szef Mark Zuckerberg zaprezentował wówczas, jak będzie można korzystać z metawersum - projektu opartego na wirtualnej rzeczywistości, który ma jego zdaniem być następcą mobilnego internetu.
Według planów metawersum ma stanowić inną jakość niż gry w środowisku VR, które znamy obecnie. Ma to być alternatywna rzeczywistość, w której użytkownicy otrzymają możliwość funkcjonowania na różnych poziomach aktywności posługując się awatarami. W wizji Facebooka w metawersum wszyscy będziemy wchodzić w interakcje w kombinacji świata cyfrowego i fizycznego. Cyfrowe reprezentacje nas samych będą jeść, rozmawiać, umawiać się na randki, robić zakupy i nie tylko.

Czytaj także: Disney+ ma prawie 130 mln subskrypcji na świecie
Disney szykuje się na metawersum
Według ekspertów, z którymi rozmawiały Wirtualnemedia.pl metawersum może stać się obszarem, w którym wiele marek będzie poszukiwało swoich nowych szans w dotarciu do obiorców. Teraz okazuje się, że na tej liście jest także koncern medialny Disneya.
Według informacji podanych przez firmę jeden z jej menedżerów, Mike White otrzymał nowe stanowisko związane z rozwojem metawersum. Oficjalnie objął segment o nazwie Next Generation Storytelling and Consumer Experiences.
Mike White pracuje w Disneyu od 11 lat, w koncernie odpowiadał m.in. za rozwój nowoczesnych technologii. Przed przejściem do firmy menedżer pracował także w Apollo Group oraz w serwisie Yahoo, gdzie także odpowiadał za segmenty technologiczne.

Według Reutersa Bob Chapek, szef Disneya przyznał, że powierzenie White’owi nowych obowiązków ma związek z planami koncernu dotyczącymi metawersum.
- Przez prawie 100 lat nasza firma definiowała rozrywkę poprzez wykorzystanie technologii, aby ożywić ciekawe historie w głębszy, bardziej angażujący sposób - zaznaczył Chapek. - Dziś mamy możliwość połączenia różnych światów i stworzenia zupełnie nowej przestrzeni dla widzów, w której będą odbierać treści w niespotykany dotąd sposób.
Zgodnie z planem White ma w ciągu nadchodzących miesięcy stworzyć specjalną grupę zadaniową, złożoną z menedżerów z różnych segmentów Disneya. Na razie nie wiadomo, w jaki sposób koncern zamierza wykorzystać metawersum do dystrybucji swoich treści. White będzie odpowiedzialny za swoje działania bezpośrednio przed Kareemem Danielem, prezesem Disney Media and Entertainment Distribution.












