Mike White szefem rozwoju metawersum w Disneyu

Mike White, jeden z wysokich rangą menedżerów Disneya został w koncernie dyrektorem odpowiedzialnym za rozwój firmy w środowisku metawersum. Disney szykuje się w ten sposób oferowania swoich treści w nadchodzącym, wirtualnym świecie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Na początku listopada 2021 r. Facebook oficjalnie potwierdził, że zmienia nazwę korporacyjną na Meta (pod nową nazwą funkcjonuje od początku grudnia). Jego szef Mark Zuckerberg zaprezentował wówczas, jak będzie można korzystać z metawersum - projektu opartego na wirtualnej rzeczywistości, który ma jego zdaniem być następcą mobilnego internetu.

Według planów metawersum ma stanowić inną jakość niż gry w środowisku VR, które znamy obecnie. Ma to być alternatywna rzeczywistość, w której użytkownicy otrzymają możliwość funkcjonowania na różnych poziomach aktywności posługując się awatarami. W wizji Facebooka w metawersum wszyscy będziemy wchodzić w interakcje w kombinacji świata cyfrowego i fizycznego. Cyfrowe reprezentacje nas samych będą jeść, rozmawiać, umawiać się na randki, robić zakupy i nie tylko.

Disney szykuje się na metawersum

Według ekspertów, z którymi rozmawiały Wirtualnemedia.pl metawersum może stać się obszarem, w którym wiele marek będzie poszukiwało swoich nowych szans w dotarciu do obiorców. Teraz okazuje się, że na tej liście jest także koncern medialny Disneya.

Według informacji podanych przez firmę jeden z jej menedżerów, Mike White otrzymał nowe stanowisko związane z rozwojem metawersum. Oficjalnie objął segment o nazwie Next Generation Storytelling and Consumer Experiences.

Mike White pracuje w Disneyu od 11 lat, w koncernie odpowiadał m.in. za rozwój nowoczesnych technologii. Przed przejściem do firmy menedżer pracował także w Apollo Group oraz w serwisie Yahoo, gdzie także odpowiadał za segmenty technologiczne.

Według Reutersa Bob Chapek, szef Disneya przyznał, że powierzenie White’owi nowych obowiązków ma związek z planami koncernu dotyczącymi metawersum.

- Przez prawie 100 lat nasza firma definiowała rozrywkę poprzez wykorzystanie technologii, aby ożywić ciekawe historie w głębszy, bardziej angażujący sposób - zaznaczył Chapek. - Dziś mamy możliwość połączenia różnych światów i stworzenia zupełnie nowej przestrzeni dla widzów,  w której będą odbierać treści w niespotykany dotąd sposób.

Zgodnie z planem White ma w ciągu nadchodzących miesięcy stworzyć specjalną grupę zadaniową, złożoną z menedżerów z różnych segmentów Disneya. Na razie nie wiadomo, w jaki sposób koncern zamierza wykorzystać metawersum do dystrybucji swoich treści. White będzie odpowiedzialny za swoje działania bezpośrednio przed Kareemem Danielem, prezesem Disney Media and Entertainment Distribution.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa