Szef Disneya w Europie Centralnej: wyniki Disney+ w Polsce powyżej oczekiwań

- Jesteśmy na dobrej drodze by Disney+ stał się wiodącym serwisem streamingowym w Polsce - mówi Wirtualnemedia.pl Kakhaber Abashidze, country manager Walt Disney Company w Europie Środkowo-Wschodniej. Zapewnia, że popularność serwisu w pierwszych dniach przekroczyła oczekiwania firmy. W rozmowie mówi m.in. o tym, co z polskimi produkcjami Disney+.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Disney+ wszedł do Polski po niemal trzech latach od debiutu w Stanach Zjednoczonych, serwis ruszył 14 czerwca. Kontent w serwisie został zgromadzony pod sześcioma markami: Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic i Star. W ofercie jest 800 filmów, ponad 1800 seriali, w tym 150 oryginalnych produkcji Disney+.

Na razie nie ma wśród nich polskich produkcji, a takie posiadają konkurenci jak Netflix czy HBO Max. Kiedy się pojawią? - Obecnie jesteśmy w trakcie budowania zespołu odpowiedzialnego za lokalne produkcje, jednocześnie analizujemy różne projekty - mówi Kakhaber Abashidze. Szczegółów nie podaje.

- Zdecydowana większość naszego kontentu jest dostępna od samego początku, niektóre tytuły oczekują na wygaśnięcie wcześniej zawartych umów lub są zależne od innych czynników, takich jak np. lokalizacja - mówi pytany o braki w ofercie Disney+. Dodaje, że Marvelowskie seriale „Daredevil” i „Punisher”, obecne dotąd w Netfliksie, pojawią się w Disney+ już 29 czerwca.

Disney+ w USA wprowadza wersję z reklamami. Czy pojawi się ona też w Polsce? - Na chwilę obecną wersja z reklamami została potwierdzona tylko dla Stanów Zjednoczonych – zaznacza Abashidze.

Więcej w rozmowie z Kakhaberem Abashidze, country manager Walt Disney Company w Europie Środkowo-Wschodniej

Patryk Pallus: Disney+ ruszył w Polsce 14 czerwca. Jaką popularnością cieszy się serwis według waszych danych?

Kakhaber Abashidze: Z radością mogę poinformować, że pierwsze dni przekroczyły wszelkie nasze oczekiwania, nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej. To jednoznaczny dowód na to, jak niezmiernie atrakcyjny jest Disney+ w oczach naszych fanów i widzów, którzy długo czekali na jego start.

Czy macie ambicję, by Disney+ został liderem serwisów streamingowych w Polsce?

Naszym celem jest dotarcie do 230 – 260 milionów użytkowników na całym świecie do końca roku fiskalnego 2024. Jestem pewien, że dzięki wyjątkowemu kontentowi Disney+, temu obecnie dostępnemu oraz nadchodzącym światowym premierom, a ponadto lokalnym oryginalnym produkcjom, jesteśmy na dobrej drodze by stać się wiodącym serwisem streamingowym w Polsce.

W czym widzi pan przewagą Disney+ nad Netfliksem i HBO Max?

Są trzy rzeczy, które sprawiają, że Disney+ jest bardzo konkurencyjnym serwisem. Po pierwsze treści — Disney+ to wyjątkowe miejsce, gdzie produkcje Disneya, Pixara, Marvela, Star Wars, National Geographic i ogólno-rozrywkowe opatrzone marką Star są dostępne na wyłączność. Serwis skierowany jest do rodzin i jest atrakcyjny dla widowni w każdym wieku. Tylko u nas można znaleźć najnowsze animacje prosto z kin, takie jak „Encanto” Disneya i „To nie wypanda” Pixara, wszystkie filmy i seriale Star Wars, jak najnowszy „Obi-Wan Kenobi” z Ewanem McGregorem, „Moon Knight” z Marvela, czy wszystkie 33 sezony i ponad 700 odcinków „Simpsonów” oraz seriale takie jak „Pam & Tommy” czy „The Kardashians”. Innymi słowy, nigdzie indziej nie znajdziesz w jednym miejscu tak szerokiej oferty filmów, seriali, programów i filmów dokumentalnych dla widzów w każdym wieku.

Co więcej, Disney+ to również najwyższej jakości serwis sam w sobie oraz wyjątkowe doświadczenie użytkownika, dzięki takim funkcjom jak nieograniczone pobieranie na nawet 10 urządzeniach, oglądanie w wysokiej jakości z odtwarzaniem wideo i dźwiękiem do 4K Ultra HD, w tym immersyjny dźwięk Dolby Atmos, osobiste rekomendacje, opcje personalizacji profilu oraz solidne i łatwe w użyciu mechanizmy kontroli rodzicielskiej. I w końcu cena! Startujemy z doskonałą propozycją relacji ceny do wartości, która w Polsce wynosi 28,99 zł miesięcznie lub 289,90 zł rocznie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-youtube-kto-podcasty-badanie-krajowy-instytut-mediow,7169840676771969a ##

Jednak w ofercie są pewne braki, np. nie ma seriali Marvela wyprodukowanych dla Netfliksa jak „Daredevil” czy „Punisher” czy ostatniego sezonu „American Horror Story”. Czy można liczyć, że pojawią się wkrótce w Disney+?

Zdecydowana większość naszego kontentu jest dostępna od samego początku, niektóre tytuły oczekują na wygaśnięcie wcześniej zawartych umów lub są zależne od innych czynników, takich jak np. lokalizacja. Zarówno „Daredevil”, jak i „Punisher” pojawią się w Disney+ już 29 czerwca. Jeśli chodzi o „American Horror Story”, wszystkie sezony z wyjątkiem ostatniego są dostępne w Disney+, a najnowszy sezon będzie dostępny jesienią tego roku.

Mówił pan, że Disney+ planuje do końca 2024 r. posiadać 230-260 mln klientów. Ilu z nich chce pozyskać w Polsce?

Z pewnością Polska będzie miała spory udział w osiągnięciu naszego globalnego celu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników i jesteśmy pewni naszych fanów i naszego produktu

We Francji Disney+ współpracuje z Canal+. Dlaczego w Polsce wybór padł na Grupę Polsat Plus?

Każda współpraca jest zawsze rozpatrywana indywidualnie, a my mamy wiele relacji biznesowych oraz punktów styku ze wszystkimi graczami w Polsce. Polski rynek jest wyjątkowy pod względem liczby konkurentów, dlatego w tym konkretnym przypadku uznaliśmy, że Grupa Polsat Plus najlepiej pasuje do partnerstwa Disney+.

Nad iloma polskimi produkcjami pracujecie?

Obecnie jesteśmy w trakcie budowania zespołu odpowiedzialnego za lokalne produkcje, jednocześnie analizujemy różne projekty. Na tym etapie, nie mogę zdradzić więcej szczegółów.

Kiedy w serwisie pojawi się pierwsza z nich?

Na tą chwilę nie mamy potwierdzonych dat, ale jak wiadomo produkcja kontentu to długi proces, a my przewidujemy, że nasze premiery będą odbywać się zgodnie z ze standardowym harmonogramem produkcji. Chcemy, aby nasz polski produkt odniósł sukces, spodobał się fanom, dlatego nie chcemy się spieszyć.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-zwolnienia-300-osob,7169839481251457a ##

Netflix na lata 2022 i 2023 zapowiedział 18 lokalnych produkcji w samej Polsce, a Disney+ do 2024 r. 60, ale w całej Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Wydaje się, że to mało.

Nie zapominajmy, że ogromna liczba najpopularniejszych i uznanych na świecie filmów, animacji i seriali pochodzi od Disneya. Disney jest znany z opowiadania wyjątkowych historii, a nasz konent produkowany na całym świecie od prawie 100 lat jest szeroko ceniony i nagradzany.

Do tego zwiększamy ilość produkcji lokalnych globalnie, czy całkowicie rozpoczynamy produkcje, jak to ma miejsce w przypadku Polski. Jest to ogromny krok zarówno w zakresie poszerzania naszego portfolio, jak i obecności na rynku, inwestycji w gospodarkę oraz tworzenia nowych miejsc pracy.

Kiedy możemy spodziewać się tańszej wersji Disney+ z reklamami?

Na chwilę obecną wersja z reklamami została potwierdzona tylko dla Stanów Zjednoczonych.

Streaming powoli zastępuje linearną telewizję. Firma zlikwidowała część stacji w innych krajach. Czy Disney zamknie w tym roku jakieś kanały na naszym rynku?

Nasze kanały linearne dobrze sobie radzą w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. FOX zajmuje w Polsce pierwsze miejsce wśród kanałów serialowych i filmowych, National Geographic plasuje się na drugim miejscu wśród kanałów dokumentalnych, a Disney Junior jest drugim pod względem oglądalności płatnym kanałem dziecięcym. Nie mamy zatem takich planów w Polsce, co więcej pracujemy nad nowymi projektami, o których niebawem powiemy więcej.

Netflix już złapał zadyszkę. Kiedy na rynku streamingu można spodziewać się jakichś konsolidacji?

Od czasu światowej premiery Disney+, 2,5 roku temu, co kwartał Disney odnotowuje wzrost liczby subskrybentów. Trend ten planujemy kontynuować w nadchodzących miesiącach i latach. Dzięki posiadanym własnościom intelektualnym, popularnym markom, technologii i ludziom, Disney daje gwarancję najwyższej jakości serwisu, jednocześnie tworząc znaczącą, długoterminową wartość dla firmy. Wierzymy, że przy tak szerokiej ofercie kontentu jaki mamy w planach i naszej bogatej bibliotece, możemy być pewni stałego wzrostu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online