Disney będzie miał 49 procent udziałów w planowanej spółce jointventure. Zapewni jej też zastrzyk gotówki, treści programowe orazspecjalistyczną wiedzę w zakresie zakupu treści i marketinguskierowanego do dzieci i rodzin - informuje agencja AFP.
Natomiast pozostałe 51 procent udziałów będzie należeć doMedia-One, której wkładem będzie również doświadczenie na rosyjskimrynku telewizyjnym i znajomość zasad go regulujących, jako że firmajest właścicielem i zarządza tam 86 kanałami telewizyjnymi iradiowymi.
Prezes Walt Disney International Andy Bird stwierdził, żekoncern zdecydował się w Rosji na niekodowane (free-to-air)udostępnienie lokalnej wersji Disney Channel, aby uzyskać jaknajszerszy możliwy zasięg, gdyż w przypadku płatnych platformkablowych i satelitarnych zasięg ten jest "bardzo ograniczony".

Obecnie Disney Channel dostępny jest w 22 wersjach językowych naterenie 135 krajów całego świata.
źródło: AFP











