Disney z mniejszymi przychodami i stratą netto. Disney+ ma 57,5 mln użytkowników, Star wystartuje w 2021 roku

W trzecim kwartale obecnego roku fiskalnego The Walt Disney Company zanotował przychody w wysokości ponad 11,7 mld dolarów, co oznacza spadek rok do roku o 42 procent. Koncern miał kwartalną stratę netto przekraczającą 4,7 mld dolarów, najgorzej wypadł segment parków rozrywki Disneya zamkniętych w dobie koronawirusa. Jednocześnie liczba użytkowników serwisu Disney+ wzrosła do 57,5 mln. Na 2021 rok zaplanowano premierę nowej platformy VoD o nazwie Star.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Disney z mniejszymi przychodami i stratą netto. Disney+ ma 57,5 mln użytkowników, Star wystartuje w 2021 roku

Disney opublikował wyniki dotyczące trzeciego kwartału obecnego roku fiskalnego zakończonego 27 lipca 2020 r. oraz ostatnich 9 miesięcy funkcjonowania koncernu.

Spadek przychodów i strata netto

W trzecim kwartale br. przychody The Walt Disney Company osiągnęły kwotę 11,779 mld dol., co oznacza spadek rok do roku o 42 proc. Z kolei w ujęciu 9-miesięcznym wpływy koncernu zamknęły się na poziomie 50,681 mld dol., to wynik prawie identyczny z tym zanotowanym w analogicznym okresie ub.r.

W raportowanym kwartale Disney wykazał stratę netto w wysokości 4,718 mld dol., podczas gdy rok wcześniej zysk netto osiągnął poziom 1,430 mld dol. Z kolei w ciągu ostatnich 9 miesięcy Disney odnotował stratę w kwocie 2,122 mld dol., rok wcześniej zysk wynosił 9,648 mld dol.

grafika

Parki rozrywki z najgorszym wynikiem

W ujęciu kwartalnym najgorszy wynik w ekosystemie Disneya zanotował segment parków rozrywki prowadzonych przez koncern, które mocno ograniczyły działalność w związku z pandemią koronawirusa. Ich przychody w trzecim kwartale zmniejszyły się o 85 proc. do kwoty 983 mln dol., zaś strata operacyjna osiągnęła 1,960 mld dol. Wyhamowanie w obszarze parków jest też widoczne w ciągu 9 miesięcy.

W trzecim kwartale o 55 proc. zmalały przychody Disneya związane z produkcją filmową (wzrost o 3 proc. w ciągu 9 miesięcy), segment ten przyniósł też spadek kwartalnych przychodów o 16 proc.

grafika

57,5 mln użytkowników Disney+

W sprawozdaniu finansowym Disney podał, że uruchomiony przez niego jesienią 2019 r. serwis VoD Disney+ miał na koniec lipca br. 57,5 mln użytkowników.

Z kolei należąca do Disneya platforma sportowa ESPN+ zwiększyła rok do roku liczbę odbiorców o ponad 100 proc. osiągając 8,5 mln użytkowników.

O 27 proc. zwiększyła się także grupa internautów korzystających z należącego do Disneya serwisu Hulu – teraz wynosi ona 35,5 mln.

Wskaźnik ARPU (średni miesięczny przychód generowany przez jednego użytkownika) w wypadku Disney+ wyniósł w trzecim kwartale 4,62 dol., w wypadku ESPN+ wskaźnik ten zmniejszył się o 22 proc., zaś ARPU serwisu Hulu zmalał o 10 proc. w odniesieniu do użytkowników oferty SVoD oraz wzrósł o 17 proc. w wypadku pakietu obejmującego SVoD oraz dostęp do programów telewizyjnych.

grafika

Star wystartuje w 2021 roku

Publikacja wyników biznesowych Disneya zbiegła się w czasie z nieoficjalnymi informacjami na temat uruchomienia przez koncern nowego serwisu streamingu wideo.

Zgodnie z doniesieniami w 2021 r. na rynku ma się pojawić platforma VoD pod należącą do Disneya marką Star. Usługa ma zaoferować płatny dostęp do treści pochodzących m.in. od ABC, FX, Freeform, Searchlight i 20th Century Studios.

Na razie wiadomo jedynie że Disney planuje szerokie międzynarodowe wprowadzenie Star. Koncern nie ujawnił jednak żadnych szczegółów dotyczących tego jak będą kształtować się ceny w Star, nie wiadomo także na jakie rynki platforma trafi w pierwszej kolejności.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"