Kolejne zwolnienia w Disneyu. Firma stawia na streaming

W poniedziałek Disney rozpoczął kolejną redukcję zatrudnienia na całym świecie. Jak dowiedział się portal deadline.com, zwolnienia obejmą przede wszystkim oddziały Disney Entertainment. Chodzi o pracowników odpowiedzialnych za marketing w produkcji filmowej, kanałach telewizyjnych, a także działy odpowiedzialne za obsadę, reklamę i finanse.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Kolejne zwolnienia w Disneyu. Firma stawia na streaming
Serwis streamingowy Disney+

Cięcia w poszczególnych działach mają być porównywalne, aby nie doprowadzić do likwidacji albo wyraźnego osłabienia danego zespołu. Większość osób z Disney Entertainment Television pracuje w Los Angeles. Wśród osób objętych redukcją jest  Eric Souliere, wiceprezes ds. castingu w 20th Television, który pracował nad serialem „American Horror Story” Ryana Murphy'ego i  „9-1-1”.

Deadline.com informuje, że całkowicie nie zakończy współpracy z koncernem. Ma bowiem odpowiadać za casting  spin-offu „9-1-1: Nashville”. Odchodzi też Tony Tompson, wiceprezes ds. rozwoju treści w Hulu Originals, menadżer ds. serieali w ABC Hulu, a także Crystal Holt, wiceprezes ds. serialu w 20th TV.

Czwarta seria zwolnień w ciągu ostatnich miesięcy

Amerykańskie media podają, że to czwarta i największa seria zwolnień w ciągu ostatnich 10 miesięcy. Także poprzednie miały na celu redukcję kosztów w telewizyjnych firmach Disneya. Koncern zamierza skoncentrować się na produkcji na potrzeby streamingu. Bob Iger, który powrócił na stanowisko CEO koncernu zdecydował, że firma musi ograniczyć koszty o 7,5 mld dol. i zlikwidować koło 7 tys. miejsc pracy.

W marcu zwolnienia objęły prawie 200 pracowników m.in ABC News Group i kanałów tematycznych, takich jak FX. W październiku 2024 roku studio ABC Signature wcielono do 20th Television. Połączono też zespoły ABC i Hulu Originals, zajmujące się serialami. 30 osób straciło w pracę. W lipcu zeszłego roku zwolniono 140 osób, w tym 60 z National Geographic.

Rosną przychody Disneya

Disney w kwartale obrotowym zakończonym 29 marca 2025 roku wypracował 23,62 mld dolarów przychodów, o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Wyższy wzrost nastąpił w segmencie rozrywki, obejmującym treści niesportowe – o 9 proc. do 10,68 mld dolarów.

Przy czym przychody z telewizji linearnej zmniejszyły się r/r o 13 proc. do 2,42 mld dolarów, z czego w USA i Kanadzie – o 3 proc. do 2,19 mld (zmalały wpływy reklamowe, m.in. w związku z niższą oglądalnością), zaś na pozostałych rynkach – o 55 proc. do 223 mln (głównie wskutek sprzedaży jesienią ub.r. kontrolnego pakietu udziałów Star India).

Za to zysk operacyjny ze stacji linearnych zwiększył się z 752 do 769 mln dolarów, z czego w USA i Kanadzie z 520 do 625 mln (obniżono koszty marketingu i treści, z wyjątkiem tych dotyczących ABC).

Z kolei niesportowe platformy streamingowe Disneya, czyli głównie Disney+ i Hulu, wypracowały w zeszłym kwartale 6,12 mld dolarów wpływów, po wzroście r/r o 8 proc. To efekt wyższych wpływów zarówno z subskrypcji (zwiększyła się liczba klientów, podwyższono ceny), jak też reklam (wyemitowano więcej spotów, zmalały ceny).

29 marca br. Disney+ miał globalnie 126 mln subskrybentów, o 1,4 mln więcej niż trzy miesiące wcześniej. W tym okresie w USA i Kanadze liczba klientów platformy zwiększyła się o 1 mln do 57,8 mln, a na pozostałych rynkach – o 0,4 mln do 68,2 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"