W Disneyu streaming zasypuje spadek telewizyjny. Disney+ i Hulu ze wzrostami

W zeszłym kwartale koncern Disney zwiększył przychody i zysk, m.in. dzięki sporym wzrostom w segmencie streamingowym. Subskrybentów zyskały platformy Disney+ i Hulu.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
W Disneyu streaming zasypuje spadek telewizyjny. Disney+ i Hulu ze wzrostami

Disney w kwartale obrotowym zakończonym 29 marca 2025 roku wypracował 23,62 mld dolarów przychodów, o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Wyższy wzrost nastąpił w segmencie rozrywki, obejmującym treści niesportowe – o 9 proc. do 10,68 mld dolarów.

Przy czym przychody z telewizji linearnej zmniejszyły się r/r o 13 proc. do 2,42 mld dolarów, z czego w USA i Kanadzie – o 3 proc. do 2,19 mld (zmalały wpływy reklamowe, m.in. w związku niższą oglądalnością), zaś na pozostałych rynkach – o 55 proc. do 223 mln (głównie wskutek sprzedaży jesienią ub.r. kontrolnego pakietu udziałów Star India).

Za to zysk operacyjny ze stacji linearnych zwiększył się z 752 do 769 mln dolarów, z czego w USA i Kanadzie z 520 do 625 mln (obniżono koszty marketingu i treści, z wyjątkiem tych dotyczących ABC).

Już 6 mld dolarów ze streamingu, rosną Disney+ i Hulu

Z kolei niesportowe platformy streamingowe Disneya, czyli głównie Disney+ i Hulu, wypracowały w zeszłym kwartale 6,12 mld dolarów wpływów, po wzroście r/r o 8 proc. To efekt wyższych wpływów zarówno z subskrypcji (zwiększyła się liczba klientów, podwyższono ceny), jak też reklam (wyemitowano więcej spotów, zmalały ceny).

29 marca br. Disney+ miał globalnie 126 mln subskrybentów, o 1,4 mln więcej niż trzy miesiące wcześniej. W tym okresie w USA i Kanadze liczba klientów platformy zwiększyła się o 1 mln do 57,8 mln, a na pozostałych rynkach – o 0,4 mln do 68,2 mln.

Natomiast Hulu osiągnęło wzrost z 53,6 do 54,7 mln płacących użytkowników.

grafika

Średni miesięczny przychód od klienta Disney+ (z opłacanej subskrypcji i oglądanych reklam) zwiększył się rok do roku z 7,55 do 7,77 dol. Poza USA i Kanadą nastąpił wzrost o 5 proc. do 7,52 dol., mimo niekorzystnego dla koncernu umocnienia się kursu dolara wobec wielu innych walut.

Natomiast w USA i Kanadzie średni przychód zwiększył się o 1 proc. do 8,06 dol., przy czym in minus zadziałały niższe wpływy reklamowe.

Także Hulu zanotowało spadek przychodów z reklam. W konsekwencji średni przychód od abonenta podstawowej wersji platformy zmalał o 1 proc. do 12,36 dol., a ten od klienta wariantu z telewizją na żywo zwiększył się o 1 proc. do 99,94 dol.

grafika

Zysk operacyjny niesportowych platform streamingowych poszybował w górę r/r z 47 do 336 mln dolarów.

Z kolei przychody ze sprzedaży treści i licencji podskoczyły o 54 proc. do 2,15 mld dolarów (m.in. dzięki dystrybucji filmu „Vaiana 2”), zaś wynik operacyjny w tym obszarze – z 18 mln dolarów straty do 153 mln zysku.

grafika

Mniejszy zysk ze sportu

W segmencie sportowym Disneya kwartalne przychody zwiększyły się r/r o 5 proc. do 4,53 mld dolarów, mimo ubytku 105 mln dol. wpływów Star India. ESPN w USA i Kanadzie osiągnął wzrost o 7 proc. do 4,15 mld dolarów (nieznacznie zwiększyły się wpływy od operatów, a mocniej te z reklam, m.in. dzięki korzystniejszemu terminarzowi rozgrywek), zaś na pozostałych rynkach – o 11 proc. do 379 mln.

Na 29 marca br. ESPN+ miał 24,1 mln subskrybentów, o 0,8 mln mniej niż pod koniec grudnia, a średni miesięczny przychód od każdego zwiększył się z 6,36 do 6,58 dol. (to efekt wzrostu cen i wybierania przez większą część klientów droższych pakietów).

Rok do roku zmalała natomiast zyskowność operacyjna całego ESPN – z 799 do 669 mln dolarów (z czego w USA i Kanadzie z 780 do 648 mln), przez co cały segment sportowy zanotował spadek z 778 do 687 mln.

grafika

Pion koncernu obejmujący parki rozrywki oraz produkty pozamediowe zwiększył r/r kwartalne przychody o 6 proc. do 8,89 mld dolarów, przy czym poza USA i Kanadzie wpływy z parków zmalały o 5 proc. do 1,44 mld, a zysk operacyjny – z 292 do 225 mln, m.in. wskutek niższej odwiedzalności parków w Szanghaju i Hong Kongu.

Natomiast przy wzroście z parków w USA i Kanadzie oraz produktów pozamediowych zysk operacyjny całego segmentu wzrósł o 9 proc. do 2,49 mld dolarów.

grafika

W górę poszła też zyskowność całego Disneya: na poziomie operacyjnym z 3,8 do 4,4 mld dolarów, zaś w ujęciu netto z 216 mln do 3,4 mld.

Przed rokiem obciążyło ją 2,05 mld dolarów kosztów odpisów i restrukturyzacji. W minionym kwartale wyniosły one jedynie 109 mln dolarów.

grafika

Wyniki Disneya spodobały się inwestorom giełdowym. W pierwszych godzinach środowej sesji akcje koncernu drożały o nieco ponad 10 proc., odrabiając część spadków z marca i kwietnia.

Kurs w wysokości 102,07 dol. jest o 3,3 proc. niższy niż 12 miesięcy temu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"