DisplaySearch: w 2010 r. zostanie sprzedanych ponad 180 mln telewizorów LCD

Ubiegły rok był bardzo dobry dla ogólnego rynku płaskich telewizorów, których sprzedaż zwiększyła się w skali globalnej o ponad 32 proc. Podobny wskaźnik wzrostu odnotowano w roku 2008.

km
km
Udostępnij artykuł:

Pomimo kryzysu, na rynkach takich jak Japonia i Chiny, zeszłoroczna sprzedaż rosła nawet szybciej niż rok wcześniej. Biorąc pod uwagę dobre wyniki za rok 2009 i pozytywny wpływ wprowadzenia nowych technologii takich jak 3D i LED, firma badawcza DisplaySearch podniosła swoją prognozę dla światowego rynku sprzedaży telewizorów w bieżącym roku o ponad 10 milionów odbiorników - do 228 milionów.

W przypadku telewizorów LCD, firma przewiduje, że w bieżącym roku zostanie sprzedanych ponad 180 milionów tego typu odbiorników - o 24 proc. więcej wobec roku 2009. Tymczasem sprzedaż telewizorów plazmowych ma wzrosnąć o około 6 proc. (po 2-proc. spadku w 2009 r.), do nieco ponad 15 milionów odbiorników, a  telewizorów kineskopowych (CRT) zmniejszyć się o 36 proc. (po 40-proc. spadku w 2009 r.).

Do znakomitego wyniku w zeszłym roku w największej mierze przyczynił się spadek cen. W przypadku odbiorników LCD średnia cena zmniejszyła się o 24 proc. wobec roku 2008. To dużo wyższy wskaźnik w porównaniu z poprzednimi latami. Na obecny rok prognozowany jest spadek o kolejne 5 proc. (dla plazm - o 10 proc.).

Z danych DisplaySearch wynika także, że w ubiegłym roku na świecie sprzedano 3,6 miliona telewizorów LCD z podświetleniem LED, z czego ponad połowę w IV kwartale. Firma prognozuje, że w 2010 roku sprzedaż wzrośnie do ponad 35 milionów tego typu odbiorników. To oznacza, że w co piątym sprzedanym telewizorze LCD zastosowane zostanie podświetlenie LED.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele