Dlaczego i po co blogują polskie firmy (raport)

Polskie firmy prowadzące blogi robią to przede wszystkim, żeby budować swój wizerunek ekspercki i mniej formalnie komunikować z klientami. Najczęściej decyzję o uruchomieniu bloga podejmuje właściciel, prezes lub dyrektor.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badań przeprowadzonych rok po roku przez Dominika Kaznowskiego wynika, że mniej więcej dwie trzecie polskich blogów firmowych jest prowadzone od co najmniej roku. W ub.r. powstało mniej takich blogów niż w 2009 roku.

grafika

Polskie firmy zakładają i prowadzą blogi przede wszystkim, żeby bezpośrednio, mniej formalnie komunikować się z klientami oraz wyróżniać się na rynku eksperckim wizerunkiem.

 

grafika

Z inicjatywą uruchomienia bloga znacznie częściej wychodzą osoby ze ścisłego kierownictwa firmy niż szefowie lub pracownicy działów marketingu i PR.

 

grafika

Tylko nieco ponad 10 proc. blogujących firm prowadzi więcej niż jednego bloga.

 

grafika

Dla większości blogujących firm blog jest ważny lub bardzo ważny w komunikacji.

 

grafika

Tworzenie profesjonalnego, wiarygodnego wizerunku, wyróżnienie się na tle konkurencji oraz budowanie relacji z klientami - to najważniejsze cele, jakie firmy stawiają przed prowadzonymi przez siebie blogami.

 

grafika

Większość blogujących firm jest zadowolona z celów i korzyści, które zostały osiągnięte dzięki blogom.

 

grafika

Badanie przeprowadził Dominik Kaznowski (ostatnio pełnomocnik zarządu Naszej Klasy ds. marketingu i public relations), współautor strony strony blogifirmowe.wordpress.com i współorganizator konkursu na najlepsze blogi firmowe w Polsce. Ankiety internetowe zebrano pod koniec 2009 roku oraz od 26 stycznia do 7 lutego br. Wypełniła je mniejsza część firm, które zarejestrowały swoje blogi w katalogu na blogifirmowe.wordpress.com.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"