Dlaczego Twoja marka powinna znaleźć się na Instagramie?

Wielu ludzi frazę „social media” jednomyślnie kojarzy z Facebookiem. Jest to jednak jedynie część większej całości. Warto poszerzyć dystrybucję swoich komunikatów o inne pola, zwłaszcza w dobie ograniczania zasięgów na platformie Zuckerberga. Dobrym ruchem dla marek wydaje się rozszerzenie działalności na Instagrama. Czy słusznie?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Na początek garść statystyk. Serwis, który powstał w 2010 roku, ma w tym momencie 150 milionów aktywnych użytkowników w miesiącu. Codziennie, loguje się tam przynajmniej 70% zarejestrowanych użytkowników. Do tej pory zamieszczono tam ok. 16 miliarda zdjęć, dziennie średnio 55 milionów. Co sekundę zdjęcia te zbierają ok. 8500 polubień.Czemu więc nie skorzystać z tego medium do komunikacji naszej marki? Na ten pomysł wpadło już wiele firm, jednak wciąż jest to niezagospodarowany rejon. Instagram bowiem stał się znaczącą częścią mobilnego życia wielu użytkowników, zmieniając ich w tzw. instagram junkie, czyli osoby uzależnione od dzielenia się swoim życiem na tej platformie.

Mimo, że perspektywa skorzystania z takiej bazy jest kusząca, warto pamiętać o regułach panujących na tym portalu – komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365 NET – Przede wszystkim Instagram nie jest przedłużeniem naszej działalności na Facebooku. Oczywiście – można i należy nawet łączyć te platformy w strategii komunikacyjnej – jednak treści które zamieszczamy, powinny się od siebie znacząco różnić. Facebook jest przede wszystkim nastawiony na informacje, natomiast Instagram na wrażenia, sprzedawanie emocji. - dodaje.

Instagram przede wszystkim sprawdza się również jako wsparcie komunikacyjne dla organizowanych przez markę eventów. Facebook bowiem bardzo ogranicza zasięgi postów, które zamieszczane są po kolei w małych odstępach czasu, natomiast na Instagramie nie ma tego problemu. Kolejną jego zaletą jest zdecydowanie lepsza responsywność jeśli chodzi o hashtagi, które na Facebooku się nie sprawdziły. Instagram ma również wielką przyszłość jako aplikacja mobilna, gdyż jak wynika z raportu IAB, ze smartfonów korzysta już 6 milionów Polaków, a liczba ta w przeciągu roku znacząco się zwiększy.

Z pewnością nie są to informacje, obok których należy przejść obojętnie. Wynika z nich bowiem dobitnie, że rozszerzanie swojej promocji o ten serwis, zdecydowanie się opłaci i otworzy nowe drogi dla marketerów i specjalistów od social media, ponieważ o ile mówienie o końcu Facebooka w najbliższym czasie wydaje się przesadzone, o tyle nie zaszkodzi przygotować się na taką ewentualność zawczasu. 

GRUPA 365 NET

to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.

NR1WINTERNECIE.pl

 to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji