Dlaczego warto brać udział w konkursie Young Creatives Cannes?

Swoje wrażenia z udziału w międzynarodowym etapie konkursu Young Creatives Cannes 2018 opisuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Agnieszka Witkowska, senior data analyst z domu mediowego Mullenlowe MediaHub.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Dlaczego warto brać udział w konkursie Young Creatives Cannes?

Konkurs – etap w Polsce

Udział w konkursie to tak naprawdę maksymalnie 24 godziny poświęcone na przygotowanie swojego pomysłu. O godzinie 18:00 na briefingu Klient wyjaśnia problem biznesowy, na który uczestnicy mają odpowiedzieć i to od nich zależy czy najbliższa noc będzie nieprzespana czy ze świeżym umysłem rozpoczną pracę następnego dnia. Finalny efekt prac dla kategorii media to dziesięcioslajdowa prezentacja, którą trzeba wygłosić w 10 minut. Czy to nie za mało czasu? Zdecydowanie nie. W etapie międzynarodowym czas prezentacji skraca się do 5 minut i okazuje się, że tyle wystarcza by przekazać najważniejsze elementy strategii mediowej. Jury spędza 10 godzin na poznawaniu pomysłów uczestników, w naszej kategorii swoje pomysły prezentowało 30 zespołów z całego świata. Jeżeli w pięć minut nie uda się nam wyjaśnić jak nasza kampania zdobędzie uwagę konsumentów, to znaczy że pomysł jest zbyt skomplikowany lub nieczytelny.

Konkurs – etap międzynarodowy - Cannes

Praca nad jednym zagadnieniem przez cały dzień nie przypominała typowego dnia w biurze, w trakcie którego przygotowujemy analizy i dashboardy dla kilku klientów. Tego dnia nie sprawdzałam firmowego maila, nie korzystałam z mediów społecznościowych i starałam się nie rozpraszać niepotrzebnymi rozmowami. Razem z Kasią całą uwagę skupiłyśmy na analizie briefu i wymyślaniu pomysłów. Miejscem pracy było biurko w sali, tuż obok innych zespołów, ale można było je zmienić na wygodny fotel lub krzesło na tarasie z widokiem na morze. Oprócz prezentacji w Power Poincie przygotowałyśmy opis pomysłu: łącznie 450 słów na temat strategii, grupy docelowej i realizacji, wszystko w języku angielskim.

Young Lion Competitor – co daje wejściówka?

Największą korzyścią jest wstęp na wszystkie wystąpienia na 2018 Cannes Lions International Festival of Creativity. Oprócz niesamowitej dawki inspiracji: innowacyjnych strategii i przykładów zastosowania najnowszych technologii w marketingu polecam wybrać się na wystąpienia, w których osoby związane przez wiele lat z branżą kreatywną mówią o swoim podejściu do pracy – o tym jak uwolnić kreatywność, jak tworzyć kampanie, które zapamiętamy na długo oraz jak budować swoją markę.

Przestrzeń Festiwalu w Cannes to również stoiska sponsorowane przez marki, w których możemy poznać ofertę globalnych firm, które oferują m.in rozwiązania analityczne najnowszej generacji, prezentują swoja ofertę contentową lub marketingową. Boksy sponsorskie i plaże zaaranżowane przez marki to miejsca, w których można zrelaksować się popijając świeże owocowe smoothie, mrożoną kawę lub drinka. Poza chwilą odpoczynku, marki oferowały ciekawe doświadczenia: można było odwiedzić interaktywne instalacje, zobaczyć jak działa VR, głosowy asystent, robot- artysta, zrobić sobie zdjęcie w technologii 360 °. Większość marek przygotowała strefę edukacyjną. Dyskusje i prelekcje często odbierało część widowni wystąpieniom na Festiwalu.

Każde z tych miejsc jest dobre do nawiązania nowych znajomości, ale by to ułatwić Festiwal w Cannes oferuje również specjalną strefę networkingową i spotkania typu meet-up, na których organizatorzy zachęcają do przedstawienia się i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami. Dla sportowych freaków Festiwal oferuje otwarte treningi na plaży, warto wstać wcześniej i o 8:30 rozpocząć zajęcia z kickboxingu, poranne godziny dają okazje na plażowanie bez tłumu.

Tym, którzy w upalny dzień wolą pozostać w klimatyzowanym pomieszczeniu polecam wystawy nagrodzonych prac w Awards Hub Stage. Można poznać idee kreatywne podzielone na kilka kategorii m.in. print, media, outdoor, digital, PR. Niektóre prace zrobiły na mnie większe wrażenie, niż prezentacje festiwalowe. Szczególnie prace w kategorii outdoor zaskoczyły mnie swoją prostotą i siłą przekazu. Każdy wieczór i noc to okazja do imprezowania na plaży lub w pobliskim, ekskluzywnym hotelu.

Pierwszy i ostatni dzień Festiwalu to największe otwarte imprezy dla wszystkich uczestników, z muzyką na żywo, pysznymi przekąskami i winem rose, które najlepiej smakuje przy zachodzie słońca. Festiwal w Cannes to było dla mnie niesamowite doświadczenie, polecam udział w konkursie, a jeśli jesteście już nieco starsi, to jest kilka innych sposobów na to by pojawić się za rok w Cannes.

Moim zdaniem 3 najlepsze wystąpienia to:1.    Burger King – The Rise of Hackvertising2.    Coca Cola - Coca-Cola Small World Machines - Bringing India & Pakistan Together3.    Renault - Life on Board: Turning the Car into Media

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"