Dłużej na Facebooku, TikTok i Instagram ze spadkami w mobile’u (Mediapanel ze stycznia)

W styczniu wydłużył się czas spędzany przez polskich internautów na platformach Google’a i Meta Platforms, zwłaszcza przeglądarkowym Facebooku. Znacząco wzrosły wyniki OLX, natomiast mniej internautów niż miesiąc wcześniej korzystało z aplikacji mobilnych TikToka i Instagrama.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Serwisy i aplikacje Grupy Google, na czele z wyszukiwarką Google, Gmailem i YouTube’em, w styczniu br. odwiedziło 29,17 mln polskich internautów (co dało 98,26 proc. zasięgu), z których każdy spędził w nich średnio 26 godzin. Miesiąc wcześniej było to 29,19 mln użytkowników, 98,38 proc. zasięgu i 25 godzin przeciętnego czasu korzystania.

Na nieco dłużej przyciągały polskich internautów platformy należącego do Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) - każdy z 26,97 mln odwiedzających korzystał z nich średnio przez 27 godzin.

Grupa WP przed RASP, ponad 19 godzin na TikToku

Poziom 20 mln użytkowników przekroczyło jeszcze czterech wydawców. Grupa Wirtualna Polska osiągnęła miesiąc do miesiąca wzrost z 23,12 do 23,36 mln odwiedzających, a Grupa Ringier Axel Spinger Polska - z 22,08 do 22,3 mln. W przypadku Grupy Polsat-Interia nastąpił spadek z 21,16 do 21,09 mln, a u Grupy Allegro - z 20,77 do 20,26 mln (przy czym wskutek błędnego oskryptowania jej dane o liczbie użytkowników i zasięgu w styczniu są zaniżone, a średni czas korzystania zawyżony).

W drugiej dziesiątce rankingu jest kilka globalnych platform. Komunikator WhatsApp zanotował 15,2 mln użytkowników oraz 2 godziny, 48 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania. Na TikToku każdy z 13,74 mln internautów spędził przeciętnie 19 godzin, 21 minut i 36 sekund, a Netflix przyciągnął 12,9 mln użytkowników, każdego średnio na 7 godzin, 13 minut i 51 sekund.

Są tam też ze swoimi platformami właściciele sieci handlowych. Grupa Jeronimo Martins, do której należy Biedronka, zanotowała spadek liczby odwiedzających z 12,32 do 11,71 mln, a Grupa Terg, właściciel Media Expert - z 14,09 do 11,62 mln.

Łączna liczba internautów w Polsce według Mediapanelu od kilku miesięcy jest niezmienna - 29,7 mln. Natomiast liczba użytkowników korzystających z sieci codziennie nieznacznie wzrosła - z 25,8 do 25,9 mln.

grafika

Interia przed Allegro

Google.com zanotowało w styczniu 27,86 mln użytkowników oraz 2 godziny, 34 minuty i 26 sekund spędzonych średnio przez każdego, wobec 27,81 mln internautów oraz 2 godzin, 11 minut i 57 sekund miesiąc wcześniej.

W przeglądarkowym Facebooku przeciętny czas korzystania wydłużył się z 3 godzin, 52 minut i 25 sekund do 4 godzin, 19 minut i 53 sekund, a w przeglądarkowym YouTubie - z 7 godzin, 6 minut i 44 sekund do 7 godzin, 37 minut i 20 sekund.

Interia.pl utrzymała wyniki sprzed miesiąca, dzięki czemu wyprzedziła Allegro.pl, którego dane, tak jak całej Grupy Allegro, zniekształciło nieprawidłowe oskryptowanie.

grafika

Na komputerach średni czas korzystania z platform Google’a wydłużył się z 8 godzin, 39 minut i 45 sekund do 9 godzin, 35 minut i 16 sekund (przy wzroście liczby użytkowników z 23,55 do 23,67 mln), a w przypadku Meta Platforms - z 4 godzin, 53 minut i 23 sekund do 5 godzin, 26 minut i 4 sekund.

Grupa OLX osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 6,14 do 6,76 mln oraz przeciętnego czasu korzystania z godziny, 19 minut i 31 sekund do godziny, 29 minut i 17 sekund.

grafika

Każdy z 22,8 mln internautów spędził na Google.com średnio 2 godziny, 27 minut i 51 sekund (wobec 2 godzin, 3 minut i 31 sekund miesiąc wcześniej). W przeglądarkowym YouTubie przeciętny czas korzystania wydłużył się z 8 godzin, 30 minut i 4 sekund do 8 godzin, 59 minut i 21 sekund (a liczba użytkowników z 17,97 do 18,39 mln), a w przeglądarkowym Facebooku - z 4 godzin, 46 minut i 12 sekund do 5 godzin, 20 minut i 25 sekund.

Natomiast przeglądarkowy Netflix osiągnął wzrost z 5,58 do 5,69 mln użytkowników, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o nieco ponad 6 minut, do 7 godzin, 49 minut i 37 sekund.

grafika

Na urządzeniach mobilnych Grupa Google zanotowała spadek z 26,51 do 26,38 mln użytkowników oraz z 20 godzin, 37 minut i 45 sekund do 20 godzin, 18 minut i 22 sekund średniego czasu korzystania.

W serwisach i aplikacjach Meta Platforms przy spadku liczby internautów z 24,55 do 24,16 mln przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 godziny do 26.

W tej ostatniej statystyce poziom 20 godzin przekroczył jeszcze TikTok - każdy z 12,19 mln odwiedzających spędził ma platformie średnio 21 godzin, 44 minuty i 26 sekund.

grafika

OLX.pl osiągnął w mobile’u wzrost liczby użytkowników z 10,43 do 11,05 mln oraz średniego czasu korzystania z 34 minut do 39 minut i 36 sekund.

Na WP.pl każdy z 16,54 mln internautów spędził średnio 56 minut i 50 sekund, a z Onet.pl 16,01 mln użytkowników spędziło przeciętnie po 53 minuty i 30 sekund.

grafika

Aplikacje TikToka i Instagrama ze spadkami

Aplikacja mobilna YouTube’a dzięki wzrostowi liczby użytkowników z 22,45 do 22,82 mln wyprzedziła aplikację Facebooka, w której liczba internautów zwiększyła się z 22,53 do 22,61 mln. W pierwszej odwiedzający spędził średnio 16 godzin, 33 minuty i 17 sekund, a w drugiej - 18 godzin, 2 minuty i 18 sekund.

Na dłużej przyciągała internautów jedynie aplikacja TikToka - średnio na 27 godzin (wobec 25 godzin w grudniu). Przy czym liczba jej użytkowników zmalała z 9,99 do 9,71 mln. Jeszcze więcej internautów ubyło z Instagrama - z 11,95 do 10,79 mln.

Aplikacja Netflixa zanotowała spadek z 9,14 do 8,74 mln, a Allegro - z 9,07 do 8,9 mln.

grafika

Średni czas korzystania z aplikacji Allegro zmalał z 2 godzin, 12 minut i 53 sekund do 2 godzin, minuty i 12 sekund.

W aplikacji WP Poczta ten wskaźnik wzrósł z 2 godzin, 46 minut i 59 sekund do 3 godzin i 9 sekund, a w TVP VOD - z 3 godzin, 38 minut i 40 sekund do 4 godzin, 50 minut i 11 sekund. Natomiast aplikacja poczta_o2 zanotowała spadek z 3 godzin, 7 minut i 5 sekund do 2 godzin, 58 minut i 47 sekund.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele