Serwisy i aplikacje Grupy Google, na czele z wyszukiwarką Google, Gmailem i YouTube’em, w styczniu br. odwiedziło 29,17 mln polskich internautów (co dało 98,26 proc. zasięgu), z których każdy spędził w nich średnio 26 godzin. Miesiąc wcześniej było to 29,19 mln użytkowników, 98,38 proc. zasięgu i 25 godzin przeciętnego czasu korzystania.
Na nieco dłużej przyciągały polskich internautów platformy należącego do Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) - każdy z 26,97 mln odwiedzających korzystał z nich średnio przez 27 godzin.
Grupa WP przed RASP, ponad 19 godzin na TikToku
Poziom 20 mln użytkowników przekroczyło jeszcze czterech wydawców. Grupa Wirtualna Polska osiągnęła miesiąc do miesiąca wzrost z 23,12 do 23,36 mln odwiedzających, a Grupa Ringier Axel Spinger Polska - z 22,08 do 22,3 mln. W przypadku Grupy Polsat-Interia nastąpił spadek z 21,16 do 21,09 mln, a u Grupy Allegro - z 20,77 do 20,26 mln (przy czym wskutek błędnego oskryptowania jej dane o liczbie użytkowników i zasięgu w styczniu są zaniżone, a średni czas korzystania zawyżony).

W drugiej dziesiątce rankingu jest kilka globalnych platform. Komunikator WhatsApp zanotował 15,2 mln użytkowników oraz 2 godziny, 48 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania. Na TikToku każdy z 13,74 mln internautów spędził przeciętnie 19 godzin, 21 minut i 36 sekund, a Netflix przyciągnął 12,9 mln użytkowników, każdego średnio na 7 godzin, 13 minut i 51 sekund.
Są tam też ze swoimi platformami właściciele sieci handlowych. Grupa Jeronimo Martins, do której należy Biedronka, zanotowała spadek liczby odwiedzających z 12,32 do 11,71 mln, a Grupa Terg, właściciel Media Expert - z 14,09 do 11,62 mln.
Łączna liczba internautów w Polsce według Mediapanelu od kilku miesięcy jest niezmienna - 29,7 mln. Natomiast liczba użytkowników korzystających z sieci codziennie nieznacznie wzrosła - z 25,8 do 25,9 mln.

Interia przed Allegro
Google.com zanotowało w styczniu 27,86 mln użytkowników oraz 2 godziny, 34 minuty i 26 sekund spędzonych średnio przez każdego, wobec 27,81 mln internautów oraz 2 godzin, 11 minut i 57 sekund miesiąc wcześniej.
W przeglądarkowym Facebooku przeciętny czas korzystania wydłużył się z 3 godzin, 52 minut i 25 sekund do 4 godzin, 19 minut i 53 sekund, a w przeglądarkowym YouTubie - z 7 godzin, 6 minut i 44 sekund do 7 godzin, 37 minut i 20 sekund.

Interia.pl utrzymała wyniki sprzed miesiąca, dzięki czemu wyprzedziła Allegro.pl, którego dane, tak jak całej Grupy Allegro, zniekształciło nieprawidłowe oskryptowanie.
Na komputerach średni czas korzystania z platform Google’a wydłużył się z 8 godzin, 39 minut i 45 sekund do 9 godzin, 35 minut i 16 sekund (przy wzroście liczby użytkowników z 23,55 do 23,67 mln), a w przypadku Meta Platforms - z 4 godzin, 53 minut i 23 sekund do 5 godzin, 26 minut i 4 sekund.
Grupa OLX osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 6,14 do 6,76 mln oraz przeciętnego czasu korzystania z godziny, 19 minut i 31 sekund do godziny, 29 minut i 17 sekund.

Każdy z 22,8 mln internautów spędził na Google.com średnio 2 godziny, 27 minut i 51 sekund (wobec 2 godzin, 3 minut i 31 sekund miesiąc wcześniej). W przeglądarkowym YouTubie przeciętny czas korzystania wydłużył się z 8 godzin, 30 minut i 4 sekund do 8 godzin, 59 minut i 21 sekund (a liczba użytkowników z 17,97 do 18,39 mln), a w przeglądarkowym Facebooku - z 4 godzin, 46 minut i 12 sekund do 5 godzin, 20 minut i 25 sekund.
Natomiast przeglądarkowy Netflix osiągnął wzrost z 5,58 do 5,69 mln użytkowników, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o nieco ponad 6 minut, do 7 godzin, 49 minut i 37 sekund.

Na urządzeniach mobilnych Grupa Google zanotowała spadek z 26,51 do 26,38 mln użytkowników oraz z 20 godzin, 37 minut i 45 sekund do 20 godzin, 18 minut i 22 sekund średniego czasu korzystania.
W serwisach i aplikacjach Meta Platforms przy spadku liczby internautów z 24,55 do 24,16 mln przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 godziny do 26.
W tej ostatniej statystyce poziom 20 godzin przekroczył jeszcze TikTok - każdy z 12,19 mln odwiedzających spędził ma platformie średnio 21 godzin, 44 minuty i 26 sekund.

OLX.pl osiągnął w mobile’u wzrost liczby użytkowników z 10,43 do 11,05 mln oraz średniego czasu korzystania z 34 minut do 39 minut i 36 sekund.
Na WP.pl każdy z 16,54 mln internautów spędził średnio 56 minut i 50 sekund, a z Onet.pl 16,01 mln użytkowników spędziło przeciętnie po 53 minuty i 30 sekund.
Aplikacje TikToka i Instagrama ze spadkami
Aplikacja mobilna YouTube’a dzięki wzrostowi liczby użytkowników z 22,45 do 22,82 mln wyprzedziła aplikację Facebooka, w której liczba internautów zwiększyła się z 22,53 do 22,61 mln. W pierwszej odwiedzający spędził średnio 16 godzin, 33 minuty i 17 sekund, a w drugiej - 18 godzin, 2 minuty i 18 sekund.
Na dłużej przyciągała internautów jedynie aplikacja TikToka - średnio na 27 godzin (wobec 25 godzin w grudniu). Przy czym liczba jej użytkowników zmalała z 9,99 do 9,71 mln. Jeszcze więcej internautów ubyło z Instagrama - z 11,95 do 10,79 mln.
Aplikacja Netflixa zanotowała spadek z 9,14 do 8,74 mln, a Allegro - z 9,07 do 8,9 mln.
Średni czas korzystania z aplikacji Allegro zmalał z 2 godzin, 12 minut i 53 sekund do 2 godzin, minuty i 12 sekund.
W aplikacji WP Poczta ten wskaźnik wzrósł z 2 godzin, 46 minut i 59 sekund do 3 godzin i 9 sekund, a w TVP VOD - z 3 godzin, 38 minut i 40 sekund do 4 godzin, 50 minut i 11 sekund. Natomiast aplikacja poczta_o2 zanotowała spadek z 3 godzin, 7 minut i 5 sekund do 2 godzin, 58 minut i 47 sekund.











