Do centrów handlowych chodzimy najczęściej po tradycyjne zakupy

Głównym powodem odwiedzin polskich centrów handlowych pozostają tradycyjne zakupy – aż 88,5proc. wizyt klientów w galeriach ma właśnie ten cel. Do odwiedzenia centrum handlowego skłania Polaków jego szeroka oferta ze zróżnicowanymi cenami oraz właściwy dobór marek i produktów, dopasowany do potrzeb lokalnego rynku - wynika z raportu „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” zrealizowanego pod patronatem Polskiej Rady Centrów Handlowych przez międzynarodową agencję badawczą GFK.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Do centrów handlowych chodzimy najczęściej po tradycyjne zakupy

– Tradycyjne zakupy pozostają głównym powodem wizyt klientów w obiektach handlowych, istotna jest też skala łączenia zakupów z zachowaniami omnikanałowymi, ale sam odbiór czy zwrot towaru kupionego online nie generuje obecnie istotnego wzrostu odwiedzalności galerii. Polacy lubią zakupy stacjonarne, które pozwalają na fizyczny kontakt z produktem oraz możliwość uzyskania fachowej porady od sprzedawcy w sklepie. Ponad 91 proc. całości sprzedaży detalicznej ma miejsce właśnie w sklepach stacjonarnych, a niecałe 9% dotyczy sprzedaży online. Jednocześnie, w większości kategorii produktowych, ponad 50% wizyt w sklepie stacjonarnym w centrum handlowym kończy się zakupem – informuje Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

– Omnichannel jest faktem i na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, że jako konsumenci widząc produkt w oglądanym serialu, szukając informacji o nimi w internecie, oglądając go w sklepach stacjonarnych, dokonując zakupu online lub offline, aby ostatecznie zwrócić ten produkt w sklepie stacjonarnym przechodzimy tzw. omnikanałową ścieżkę zakupową. 10 proc. wizyt w centrach handlowych połączonych z zachowaniami omnikanałowymi to bardzo dużo, zwłaszcza gdy
odniesiemy je do niemal 500 milionów wizyt klientów w przebadanych centrach handlowych oraz do ok. 9 proc. udziału e-commerce w całym handlu detalicznym w Polce. Omnichannel to strategia  pozyskiwania konsumenta poprzez ułatwianie mu drogi do zakupu m.in. przez budowanie synergii światów online i offline. Jeśli jest jeszcze ktoś kto myśli, że omnichannel to wybór pomiędzy online a offline, to podąża ślepą uliczką – dodaje Przemysław Dwojak, senior client business partner w GfK
– An NIQ Company.

grafika



Ponad połowa wizyt kończy się zakupem
Z raportu wynika, że sklepy działające w centrach handlowych i będące częścią procesów omnikanałowych mają bardzo wysoki współczynnik konwersji, co oznacza, że wielu klientów wchodzących do lokalu w galerii dokonuje zakupu podczas wizyty. W większości kategorii produktowych ponad 50proc. takich wizyt kończy się zakupem. Przykładowo, dla artykułów dla dzieci ten odsetek wynosi 70proc., dla odzieży konwersja to 64proc., a dla produktów wystroju i wyposażenia wnętrz 60proc. wizyt kończy się zakupem. 
Badanie GfK, w oparciu o deklaracje klientów, wskazuje również, że ponad 60proc. budżetu na zakupy Polacy wydają w sklepach w galeriach handlowych, podczas gdy w e-commerce, od 1proc. do 20proc.

Badanie „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” swoim zasięgiem objęło 105 centrów handlowych o różnej charakterystyce. Przeprowadzono także wywiady exit-poll na próbie 5071 respondentów w 12 centrach handlowych reprezentujących różne typy obiektów oraz ogólnopolskie badanie online na próbie 2500 respondentów. Dzięki temu, badanie GfK jest
największą i najbardziej wiarygodną analizą zachowań omnikanałowych w centrach handlowych, dającą rzetelny obraz całej branży.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online