Według badania w porównaniu z ub.r. znacząco wzrosła liczba użytkowników urządzeń mobilnych, którzy za ich pomocą oglądają treści wideo. W wypadku smartfonów ich odsetek urósł o 33 proc., zaś w wypadku tabletów – o 23 proc.

Rosnąca liczba użytkowników korzystających z wideo na smartfonach i tabletach nie oznacza w żadnym razie, że właśnie te urządzenia dominują na rynku jako platformy odbioru podobnych treści. Najpopularniejszymi urządzeniami są wciąż telewizory (92 proc. respondentów ogląda na nich filmy i programy ) oraz laptopy (76 proc.).
Raport IRCenter pokazuje też szczegółowo demograficzne różnice w odbiorze treści wideo przez użytkowników różnych urządzeń na naszym rynku.

Wśród użytkowników mobilnych szczególnie popularne są treści wideo z określonych segmentów. Okazuje się, że najwyższy odsetek właścicieli smartfonów (32 proc.) ogląda na nich programy informacyjne, kabarety i koncerty (27 proc.) oraz inne treści muzyczne (21 proc.).
Z kolei użytkownicy tabletów używają tych urządzeń najchętniej do śledzenia filmów i seriali (odpowiednio 32 i 29 proc.) oraz programów muzycznych (21 proc.).

Największa liczba badanych wciąż jest wierna telewizji, za pośrednictwem której oglądane są najchętniej wszystkie treści wideo ujęte w sondażu.
Badanie przeprowadzono w ramach projektu Multiscreening 2017 za pomocą panelu badawczego na próbie 1003 internautów we wrześniu br.











