Dobre prognozy dla firm PR

Wzrost optymizmu wśród szefów agencji PR na całym świecie.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Organizacje branżowe reprezentujące niezależne agencje PR z dziewiętnastu krajów Europy, Azji i Stanów Zjednoczonych po raz kolejny wzięły udział w ankiecie  organizowanej co dwa lata przez ICCO, odzwierciedlającej opinie 7500 pracowników zatrudnionych w 586 agencjach na całym świecie. Globalny Raport ICCO daje wgląd w sytuację światowej branży PR.

Najważniejsze wnioski z Globalnego Raportu ICCO - Wiosna 2005:1. Poprawa koniunktury przyczynia się do wzrostu optymizmu wśród kadr kierowniczych agencji PR na całym świecie.2. Klienci coraz częściej korzystają z usług PR dla wzmocnienia lub zwiększenia zasięgu kampanii marketingowych.3. Rozwój będzie wymagał od zarządów agencji znalezienia nowych rozwiązań w zakresie współpracy i rekrutacji.4. W 13 z 19 krajów stwierdzono wzrost popytu na usługi PR w ostatnich sześciu miesiącach.5. Podobnie jak na jesieni 2004, najlepsze perspektywy rozwoju oferuje rynek informatyki, telekomunikacji i technologii, na trzecim miejscu znalazł się rynek usług finansowych, wyprzedzając rynek opieki zdrowotnej 6. Sektor relacji z mediami stanowi najlepszy obszar działalności, przed relacjami korporacyjnymi i zarządzaniem kryzysami

Kilka uczestniczących w ankiecie organizacji branżowych ostrzega przed zagrożeniami związanymi z rozwijającym się rynkiem, z pozyskiwaniem i utrzymaniem dobrych kadr, a także przed ryzykiem rozwoju poprzez zawieranie strategicznych aliansów z innymi agencjami oraz rozwojem organicznym.

Komentując wyniki raportu, Sekretarz Generalny ICCO Simon Quarendon powiedział: "Globalny Raport ICCO jest coraz użyteczniejszym barometrem odzwierciedlającym stan globalnego rynku PR i źródłem cennych informacji, na podstawie których zarządy agencji mogą lepiej planować przyszłość"

Na Globalny Raport ICCO składają się również wyniki badania, przeprowadzonego wśród agencji członkowskich Związku Firm Public Relations w Polsce. Blisko 90% firm biorących udział w badaniu oceniło, że polski rynek PR rośnie, a największe szanse wzrostu wiążą się z wejściem Polski do Unii Europejskiej i spodziewanymi licznymi inwestycjami zagranicznymi. Za największe zagrożenie dla branży Public Relations uznane zostało postrzeganie PR jako formy reklamy, advertoriale oraz nieczytelność postępowania mediów w tych kwestiach. Jako czynniki hamujące wzrost polskiego rynku wymienia się również rozdrobnienie rynku agencji PR oraz istnienie wielu małych agencji stosujących dumping cenowy i świadczących usługi niskiej jakości, co szkodzi reputacji całej branży.

Największymi zleceniodawcami dla badanych agencji były w 2004 sektor FMCG oraz bankowość i finanse. Usługi PR, które będą najchętniej kupowane w 2005 roku, to media relations oraz kreacja i realizacja kampanii PR.

Badanie było audytowane przez KPMG.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu