Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda) w 2013 roku wyniosła 378 700 egz., czyli o 5,22 proc. mniej niż 2012 roku.
Drugie miejsce zajęła „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer). Średni wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się o 11,69 proc. do poziomu 334 422 egz.
Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 12,09 proc. do 328 799 egz. Był to największy spadek w zestawieniu.
Na szóstym miejscu ulokował się nowy miesięcznik „Cała Ty” (Phoenix Press), którego sprzedaż ogółem w 2013 roku wyniosła 223 109 egz. Jest to tytuł z poradami i prawdziwymi opowieściami kierowany do kobiet po czterdziestce. Trafił on na rynek 24 lipca ub.r. (więcej na ten temat).

Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła z kolei „Olivia”, którą również wydaje Wydawnictwo Bauer. Sprzedawała się ona w zeszłym roku w liczbie 169 104 egz., po wzroście o 18,94 proc. Tytuł ten jednak spadł z szóstej na siódmą lokatę.
We grudniu 2013 roku nowym liderem sprzedaży ogółem (po awansie z miejsca czwartego) była „Kobieta i Życie” z wynikiem na poziomie 431 101 egz., po wzroście względem grudnia 2012 roku o 16,29 proc. - największym w zestawieniu.
Na drugie miejsce spadły „Dobre Rady” ze sprzedażą ogółem wynoszącą 408 591 egz., po spadku o 3,06 proc.
Trzecia pozycja należała do „Poradnika Domowego” (378 072 egz., spadek o 0,84 proc.). Magazyn ten wydawnictwo Edipresse Polska kupiło od Agory w lutym ub.r.
Z kolei największy spadek zanotowała będąca na ostatniej pozycji „Olivia” - było to 26,55 proc. (do 145 802 egz.).











