Dobre wyniki Bankiera

Bankier.pl S.A. zamyka pierwszy kwartał zyskiem

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Bankier.pl S.A., spółka z portfela notowanego na giełdzie we Frankfurcie funduszu bmp AG oraz spółki giełdowej MCI Management, wypracował w pierwszych miesiącach roku zysk operacyjny i zysk netto. Na dobry wynik składają się rosnąca sprzedaż produktów finansowych za pośrednictwem Bankiera oraz rekordowe przychody reklamowe

We wrześniu 2003 Bankier.pl S.A. osiągnął break-even-point, a w IV kwartale 2003 spółka uzyskała pozytywny wynik EBITDA. Zarząd firmy zapowiadał wówczas osiągnięcie zysku operacyjnego i zysku netto w 2004 roku. Cel ten udało się zrealizować już w I kwartale bieżącego roku, który spółka zamknęła z zyskiem operacyjnym i zyskiem netto. Przychody Bankiera w pierwszym kwartale 2004 wzrosły o ponad 80% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W całym roku 2004 spółka spodziewa się uzyskać ponad 3 mln zł przychodu oraz EBITDA na poziomie 500 tys. zł. Ze względu na sezonowość aktywności reklamowej pierwszy kwartał roku jest dla mediów zazwyczaj trudny. Dobre wyniki w tym okresie pozwalają więc na optymistyczne prognozy finansowe na II półrocze, jak i na cały rok.

„Niewiele spółek internetowych może pochwalić się dodatnim wynikiem finansowym, dlatego tym bardziej cieszy nas wypracowany zysk. Bankier.pl stale się rozwija - wzbogacamy zawartość merytoryczną portalu, rozszerzamy ofertę produktów finansowych, zyskujemy coraz więcej czytelników oraz klientów biznesowych. Z przyjemnością obserwujemy jak rosnące dotarcie do użytkowników pozwala nam pełnić coraz ważniejszą rolę wśród mediów finansowych oraz stawać się czołowym dystrybutorem produktów finansowych w internecie” – mówi Artur Listwan, Prezes Zarządu Bankier.pl S.A.

Kluczową przyczyną dobrego wyniku finansowego jest rosnąca od wielu miesięcy oglądalność portalu. W I kwartale 2004 średnia miesięczna liczba czytelników była wyższa od oglądalności w analogicznym okresie 2003 roku o 274% (wg badania Prawdziwy Profil/gemiusAudience, Gemius S.A.). Natomiast wg najnowszych wyników badania gemiusAudience w marcu 2004 portal zanotował 3,75 mln odsłon stron i ponad 208 tys. odwiedzających osób (real users).

Tak duży wzrost liczby użytkowników przełożył się na pokaźny wzrost przychodów z dwóch najważniejszych dla portalu źródeł – pośrednictwa finansowego i reklamy internetowej.

Obecnie za pośrednictwem Bankier.pl do instytucji finansowych napływa blisko 2000 wniosków o produktów czy usługę. Największą popularnością cieszą się rachunki osobiste oraz kredyty mieszkaniowe i samochodowe Oferta skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i do firm.

Szeroka gama produktowa, łatwość porównania konkurencyjnych ofert i atrakcyjne promocje sprawiają, że internauci coraz chętniej korzystają z możliwości zamawiania produktów finansowych on-line. W I kwartale 2004 przychody z pośrednictwa finansowego Bankier.pl były aż pięciokrotnie wyższe w porównaniu z I kwartałem 2003. W Centrum Finansowym – platformie transakcyjnej Bankier.pl – jest już blisko 20 instytucji i 50 produktów finansowych, a z każdym miesiącem wybór jest coraz większy. Ostatnio Centrum Finansowe powiększyło się m.in. o ofertę największego polskiego banku – PKO BP.

Obok pośrednictwa finansowego portal zarabia także na reklamie. Internetowy rynek reklamowy dynamicznie się rozwija, a Bankier.pl umacnia na nim swoją pozycję. W marcu tego roku portal osiągnął rekordowe przychody z reklamy. Wzrost liczby użytkowników do 208 tys. miesięcznie, przy jednoczesnym utrzymaniu atrakcyjnego z punktu widzenia reklamodawcy profilu użytkownika, spowodował wzrost potencjału reklamowego, który przełożył się na nowych reklamodawców w portalu oraz większe budżety reklamowe. Wśród reklamodawców obecnych na portalu dominują czołowe firmy z branży finansowej, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, lotniczej i hi-tech. Chętnie promują się firmy kierujące swoją ofertę do osób o ponadprzeciętnych dochodach, przedsiębiorców czy finansistów.

„Nasze kampanie reklamowe w portalu Bankier.pl osiągają bardzo dobre wskaźniki skuteczności, co w połączeniu z atrakcyjną grupą docelową, jaką stanowią użytkownicy portalu, stanowi o dużym potencjale reklamowym Bankier.pl." – mówi Benita Jakubowska, Dyrektor Działu Internet CR Media Consulting S.A

Misją Bankier.pl jest dostarczanie szerokiego spektrum aktualnych i rzetelnych informacji gospodarczych i finansowych. Na stronach www.bankier.pl można m.in. przeczytać wybrane najciekawsze artykuły z kilkudziesięciu źródeł. W ciągu ostatnich kilku miesięcy nawiązano współpracę z kolejnymi tytułami, m.in. z Gazetą Finansową, Gazetą Prawną czy Funduszami Europejskimi. Portal wzbogaca się również o nowe sekcje tematyczne, jak choćby powstały niedawno dział Venture Capital. Wysiłek zespołu redakcyjnego włożony w rozwój portalu nie pozostaje niezauważony. Przykładowo w kwietniu tego roku Redakcja Bankier.pl została nominowana do nagrody dziennikarskiej Związku Banków Polskich im. Mariana Krzaka.

„Stale pracujemy nad tym, aby Bankier.pl był dla internautów najlepszym źródłem wiedzy z dziedziny gospodarki, finansów i bankowości, a także wartościowych porad przydatnych przy podejmowaniu decyzji finansowych” – mówi Piotr Wąsowski, Członek Zarządu Ds. Rozoju i Marketingu Bankier.pl S.A. „Najlepszą oceną naszej pracy jest dla nas stale rosnąca liczba czytelników”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+