Dobre wyniki finansowe Clear Channel

Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland znacząco zwiększyła w ubiegłym roku swoje przychody

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wyniosły one 44 mln zł. i były o 14 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA, czyli zysk operacyjny przed amortyzacją, osiągnął w 2003 roku poziom 1,3 mln zł (wyniki określone zgodnie z amerykańskimi standardami rachunkowości) i był o 18 proc. wyższy niż w 2002 roku.

Poprawa wyników finansowych jest efektem prac włożonych w restrukturyzację i rozwój dwóch wiodących produktów Clear Channel Poland - tablic 4x3m oraz sieci citylightów. Działania w tym zakresie objęły poprawę parametrów jakościowych sieci 4x3m, a następnie intensywną komunikację jej zalet, w tym wskaźnika oświetlenia na poziomie 75 %, usytuowania prostopadłego do kierunku ruchu (ponad 93% nośników), oraz maksymalnie jednego nośnika w polu widzenia (72% nośników). Firma umocniła również ofertę w segmencie citylightów, poprawiając dystrybucję nośników dostępnych w obrębie tej sieci.

Klienci coraz odważniej korzystali też z nowych rozwiązań outdoorowych, które Clear Channel Poland wprowadziła do swojej oferty w 2003r. Dwie sieci dedykowane - na uczelniach i w centrach biznesu - zostały ponadto wsparte skuteczną kampanią informacyjną. Intensywne działania promocyjne objęły również rozwiązania reklamowe Clear Channel w miejscu sprzedaży, w wyniku czego firma pozyskała aż 13 nowych reklamodawców na kampanie realizowane w hipermarketach.

W 2003r. około 65 proc. przychodów ze sprzedaży wygenerowały dwa wiodące produkty z portfolio spółki, a więc tablice reklamowe o formacie 4x3 m oraz citylighty (podświetlane nośniki reklamowe o formacie 1,2x1,8 m). Pozostałe przychody pochodzą ze sprzedaży backlitów (spektakularne podświetlane nośniki wielkoformatowe), nośników dostępnych w miejscu sprzedaży oraz sieci dedykowanych: na uczelniach, w centrach biznesu i sieci wakacyjnej Holiday Media.

W 2003r. na nośnikach Clear Channel Poland obecne były przede wszystkim następujące kategorie reklamodawców: telekomunikacja, media i rozrywka, żywność i napoje, kosmetyki, usługi finansowe, linie lotnicze, moda, centra handlowe i hipermarkety oraz farmaceutyki.

Optymistyczne są też prognozy wyników finansowych Clear Channel Poland na 2004r. Zakładają one wzrost przychodów ze sprzedaży o 10 proc., a zysku operacyjnego przed amortyzacją o 15 proc.

- Wzrost przychodów ze sprzedaży w br. chociaż będzie trudny jest osiągalny. Ponadto wzrośnie poziom zyskowności, gdyż w 2003r. zakończyliśmy proces redukcji kosztów, przede wszystkim w zakresie obniżki czynszów - powiedziała Kalina Janicka, Prezes i Dyrektor Generalny Clear Channel Poland.

Również cały koncern mediowy Clear Channel odnotował wzrost wyników finansowych. Przychody w 2003r. wzrosły o 6 proc. w porównaniu z 2002r. W segmencie reklamy zewnętrznej był on najwyższy i wzrósł aż o 17 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu