Dobre wyniki Idei w pierwszym półroczu br.

PTK Centertel jest liderem w pozyskiwaniu nowych abonentów

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zarząd Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel, operatora sieci IDEA, zaprezentował wyniki pierwszego półrocza 2004 r. Operator sieci Idea osiągnął w dwóch pierwszych kwartałach 2004 r. przychody w wysokości 2.665 mln PLN oraz pozytywny wynik finansowy netto, w wysokości 260 mln PLN.

Idea na koniec pierwszego półrocza 2004 r. posiadała 34,1 proc. udział w rynku w segmencie klientów abonamentowych i była liderem w nowych aktywacjach (netto) na rynku ofert postpaid (udział ok. 66% proc. w 1H2004). W pierwszym półroczu br. pozyskano ponad 388 tys. klientów i nastąpiła dalsza poprawa struktury bazy klientów sieci Idea, z których blisko 48 proc. stanowią abonenci (postpaid).

„Miarą sukcesów PTK Centertel w pierwszym półroczu 2004 r. jest skuteczne realizowanie strategii pozyskiwania przede wszystkim klientów abonamentowych i umocnienie pozycji PTK Centertel, zwłaszcza pod względem wartościowym, pomimo bardzo ostrej rywalizacji konkurencyjnej – powiedział Sławomir Skrodzki, prezes zarządu Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel - Nadal zamierzamy uzyskiwać coraz lepsze wyniki operacyjne i finansowe oraz optymalizować naszą bazę klientów – pozyskując nawet tych najbardziej wymagających. Jednak przede wszystkim chcemy nadal skutecznie budować wartość firmy, poprzez stałe podwyższanie jakości usług i poziomu obsługi klientów. efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci, nowoczesnymi oraz innowacyjnymi usługami i produktami. Kierujemy atrakcyjne oferty sieci Idea do wszystkich Klientów – zarówno abonentów, jak i użytkowników ofert prepaid – i z pewnością znów zaskoczymy ich pozytywnie w drugiej połowie br.”.

W pierwszym półroczu br. nastąpił znaczący wzrost przychodów PTK Centertel – o 29 procent, które osiągnęły poziom 2.665,1 mln PLN (2.073 mln PLN w 1H2003 r.). Bardzo istotny jest także wzrost wskaźnika EBITDA o 37 proc. (w stosunku do 1H2003 r.) - do poziomu 875 mln zł. W pierwszym półroczu br. nastąpił także wzrost średniego ARPU z 69 zł w 1H2003 r. do 71 PLN w 1H2004 r. oraz ARPU prepaid z 28 do 38 PLN.

W pierwszym półroczu br. pozyskano 388 tys. nowych klientów (w tym 383 tys. postpaid) –których było 30.06.2004 r. 6,090 mln (5,083 mln w 2Q2003 r.) – co stanowi o 1,007 mln więcej niż przed rokiem. W sieci Idea nadal zwiększa się udział abonentów w całej bazie klientów, których było w 30.062004 r. – już 2,903 mln (2,029 mln w 2Q2003 r.), a użytkowników ofert prepaid w Idei było 3,186 mln (3,054 mln w 2Q2003 r.). Na uwagę zasługuje wzrost udziałów Idei w rynku ofert abonamentowych – do 34,1 proc.

„Uzyskane w pierwszym półroczu 2004 r. dobre wyniki sprzedaży - a zwłaszcza fakt, że prawie 66 proc. nowopozyskanych w Polsce klientów ofert abonamentowych w 1H2004 r. wybrało ofertę Idei - udało się nam osiągnąć dzięki realizowaniu z sukcesem właściwej strategii rynkowej i nieustannym wzbogacaniu naszej oferty usług – mówi Jacek Murawski, dyrektor finansowy, członek zarządu PTK Centertel – zdecydowanie pomogły nam w tym w drugim kwartale br. wyróżniające ofertę Idei na rynku: nowa oferta Start POP na Okrągło i Nowy POP (prepaid), nowe taryfy Plan Codzienny i Premium (postpaid) oraz atrakcyjne oferty dla klientów biznesowych (Pakiety Firmowe GPRS, Bezpłatny Pakiet Minut na Firmę) oraz rozwój sieci Hot Spotów Idea”.

Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, w działalności Idei bardzo istotne jest także efektywne wykorzystanie synergii Grupy Telekomunikacji Polskiej oraz doświadczenia Grupy France Telecom i Grupy Orange. W 2004 r. Zarząd PTK Centertel spodziewa się utrzymania tempa rozwoju rynku i planuje zwiększenie liczby klientów ok. 1 mln nowych, ale przede wszystkim kładzie nacisk na optymalizację wyników pod względem uzyskiwanych przychodów i zwiększania wartościowości spółki.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online