Dobry materiał prasowy – czyli jaki?

Relacje z mediami to nieodzowny element pracy specjalisty PR. Od tego segmentu zależy tak naprawdę sukces całej kampanii, która często pochłania wiele zasobów. Jak je budować, aby nasze działania promocyjne odniosły sukces? Należy zacząć od tego, że ostateczna decyzja o dalszym przesłaniu komunikatu należy zawsze do dziennikarza i nigdy się to nie zmieni. Dziennikarz nie jest wykonawcą naszej woli, nie wolno mu niczego narzucać – jedynie proponować, a i to z głową.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Trzeba uczciwie podejść przede wszystkim do tematu, który chcemy podsunąć naszemu odbiorcy. Jakie elementy są najciekawsze? Czy to jest oryginalne wydarzenie, jedyne w swoim rodzaju? Czy pojawi się ktoś ważny, kogo będzie można spytać nie tylko o meritum? W każdym wypadku trzeba zagrać największym atutem, aby zwiększyć szanse na zainteresowanie tematem.

Gdy już określimy silne strony naszego komunikatu, warto przyjrzeć się formie, jaką mu nadajemy. Przede wszystkim nie należy pisać za dziennikarza. Zostanie to bowiem odebrane jako brak szacunku do tego zawodu i z pewnością nie poprawi naszych notowań w mediach. Zakazane są również uwagi typu: „Napisałbym to w ten sposób...”, „Zapytałbym tę konkretną osobę...”, „Ogólny komentarz powinien być taki jak...”. 

Zdecydowanie należy orientować się również w jakiej tematyce specjalizuje się dziennikarz, z którym chcemy nawiązać kontakt. Jeśli myślimy, że w przypadku sprzeczności zagadnień, nasz odbiorca prześle informację do odpowiedniej osoby – jesteśmy w dużym błędzie. Oczywiście nie należy generalizować, jednak w większości wypadków nasza wiadomość najpewniej znajdzie się od razu w koszu.

Nie powinniśmy zapomnieć również o wszystkich najważniejszych kontaktach i szczegółach, koniecznych dziennikarzowi do rozpoczęcia pracy. Jeśli w informacji prasowej nie ma podanego adresu, czasu rozpoczęcia wydarzenia, telefonu, itp., to można spokojnie przyjąć za pewnik, że nikt nas o te dane nie dopyta, a co więcej – nie nawiąże w ogóle kontaktu.

Budowanie dobrych relacji z mediami to z pewnością proces długotrwały i najeżony trudnościami. Jako osoby odpowiedzialne za promocję powinniśmy tym bardziej dbać o te stosunki, które udało nam się już wypracować. – komentuje Bartłomiej Pałacki, Junior PR Specialist GRUPA365NET – Od nas bowiem zależy jedynie, czy dziennikarze będą chcieli wejść w partnerskie relacje, czy postrzegać nas jako nieprzyjemny element swojego zawodu.

GRUPA 365 NET

to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.

NR1WINTERNECIE.pl

 to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP