Dobrzyński: całe portfolio Discovery w HD do końca 2014 r.

- Została utracona możliwość zaoferowania polskim widzom naprawdę atrakcyjnego kanału - mówi nam o przegranej DMAX w konkursie na nadawanie na MUX-1 Olgierd Dobrzyński, szef Discovery na Europę Centralną.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Dobrzyński: całe portfolio Discovery w HD do końca 2014 r.
Olgierd Dobrzyński

DMAX został zgłoszony przez Discovery do konkursu o miejsce na pierwszym multipleksie telewizji cyfrowej dla kanału edukacyjno-poznawczego. Jednak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała się przyznać koncesję kanałowi Fokus TV.

- Jesteśmy rozczarowani. KRRiT podjęła uchwałę, a decyzja będzie sporządzona wkrótce i będzie zawierała uzasadnienie, z którym chcemy się zapoznać - mówi Wirtualnemedia.pl Olgierd Dobrzyński, central Europe country manager w Discovery Networks CEEMEA. Dopiero wtedy spółka zdecyduje, czy odwoła się od wyników konkursu.

- Nasza oferta była oparta o potencjał finansowy i doświadczenie produkcyjne w kategorii kanałów edukacyjno-poznawczych. Rocznie inwestujemy ponad 1,5 miliarda dolarów w produkcję naszych programów. Posiadamy również wielką bibliotekę 100 tys. godzin programów. Edukacja jest w naszym DNA i od samego powstania Discovery ponad 25 lat temu jest fundamentem naszej misji. Inwestujemy też konsekwentnie w produkcje lokalne w Polsce, które cieszą się dużą popularnością wśród widzów - podkreśla Dobrzyński. DMAX był projektem stworzonym na rynek naziemny i nie ma planów uruchomienia go w płatnej telewizji.

Tymczasem spółka przeprowadza zmiany w swoim portfolio płatnym. 17 września br.  stacja Discovery World zmieni się w Discovery Turbo Xtra (więcej na ten temat). - To część strategii optymalizacji pozycjonowania naszych kanałów w ramach całego portfolio. Istotne jest to, by każdy z nich był odpowiednio sprofilowany i docierał do jasno określonej grupy docelowej widowni. Przekształcając kanał Discovery World w stację dla młodszej widowni, mężczyzn w wieku od 20 do 39 lat, chcemy pozyskać nowych widzów - mówi Olgierd Dobrzyński.

Nowy kanał będzie nadawany w formacie panoramicznym, ale docelowo ma też przejść na emisję w HD. -  Naszą ambicją jest, by całe portfolio Discovery w Polsce było nadawane w wysokiej rozdzielczości do końca 2014 roku - zapowiada szef Discovery na Europę Centralną. Obecnie wersję HD mają trzy z siedmiu stacji z polskiego portfolio spółki, czyli Discovery Channel, Animal Planet i TLC.

Discovery powoli rozpoczyna też współpracę z Eurosportem, w którym amerykański koncern posiada już 20 proc. udziałów, a docelowo ma przejąć całość. - Działy dystrybucji Discovery i Eurosportu bardzo blisko współpracują w ramach spółki Discovery Eurosport Joint Sales Organization - informuje nas Dobrzyński.Z Olgierdem Dobrzyńskim, central Europe country managerem w Discovery Networks CEEMEA, rozmawiamy m.in. o przegranej stacji DMAX w konkursie na nadawanie na MUX-1, nowym kanale Discovery Turbo Xtra i współpracy z Eurosportem.

Z Olgierdem Dobrzyńskim, central Europe country managerem w Discovery Networks CEEMEA, rozmawiamy m.in. o przegranej stacji DMAX w konkursie na nadawanie na MUX-1, nowym kanale Discovery Turbo Xtra i współpracy z Eurosportem.

Patryk Pallus: Discovery nie otrzymało miejsca dla kanału DMAX na nadawanie na MUX-1. Będą się Państwo odwoływać od tej decyzji?

Olgierd Dobrzyński: Jesteśmy rozczarowani tą informacją. KRRiT podjęła uchwałę, a decyzja będzie sporządzona wkrótce i będzie zawierała uzasadnienie, z którym chcemy się zapoznać. Nasza oferta była oparta o potencjał finansowy i doświadczenie produkcyjne w kategorii kanałów edukacyjno-poznawczych. Rocznie inwestujemy ponad 1,5 miliarda dolarów w produkcję naszych programów. Posiadamy również wielką bibliotekę 100 tys. godzin programów. Edukacja jest w naszym DNA i od samego powstania Discovery ponad 25 lat temu jest fundamentem naszej misji. Inwestujemy też konsekwentnie w produkcje lokalne w Polsce, które cieszą się dużą popularnością wśród widzów. Uważam, że została utracona możliwość zaoferowania polskim widzom naprawdę ciekawego, atrakcyjnego kanału.

Kanał DMAX nie pojawi się w ofercie satelitarnej?

Nie. To był projekt przygotowany wyłącznie z myślą o rynku cyfrowej telewizji naziemnej, odrębny od naszego płatnego portfolio kablowo-satelitarnego.

Obecnie następuje zmiana w płatnym portfolio. Discovery World w Discovery Turbo Xtra. Jak jest główny powód tej zmiany?

To część strategii optymalizacji pozycjonowania naszych kanałów w ramach całego portfolio. Istotne jest to, by każdy z nich był odpowiednio sprofilowany i docierał do jasno określonej grupy docelowej widowni. Przekształcając kanał Discovery World w stację dla młodszej widowni, mężczyzn w wieku od 20 do 39 lat, chcemy pozyskać nowych widzów. Discovery Turbo Xtra doskonale uzupełni nasze portfolio.

Na rynku mamy już kanał o podobnej nazwie - TVN Turbo...

Discovery Turbo Xtra to marka międzynarodowa, bazująca na kanale Discovery Turbo, który powstał w 2007 roku w Wielkiej Brytanii. W regionie CEEMEA stacja Discovery Turbo Xtra jest nowym projektem i jest już nadawana w Turcji i Rumunii. Słowo ”turbo” w języku angielskim oznacza rodzaj programów skupionych wokół mocy silnika, który znajduje się w samochodach, motorach, samolotach, łodziach i innych wielkich maszynach.

Jak dużo będzie na antenie Discovery Turbo Xtra zupełnie nowego programmingu względem Discovery World?

Przekształcenie kanału przebiega stopniowo. W ofercie Discovery Turbo Xtra znajdą się najpopularniejsze programy Discovery World, jednak oferta stacji zostanie również uzupełniona wieloma premierowymi seriami. Zachowujemy równowagę między starymi a nowymi treściami. W przyszłości, w zależności od preferencji widzów, możemy zmieniać ofertę i wzbogacać ją o najpopularniejsze kategorie programowe.

Kanał Discovery Turbo Xtra będzie nadawany w wersji 16:9. Czy planowane jest też uruchomienie jego sygnału w wersji HD?

Docelowo kanał ten przejdzie na emisję w HD, ale data tej operacji nie jest jeszcze znana. Naszą ambicją jest, by całe portfolio Discovery w Polsce było nadawane w wysokiej rozdzielczości do końca 2014 roku.

Na jak duży wzrost udziałów stacji po rebrandingu Państwo liczą?

Zakładamy, że udział Discovery Turbo Xtra w grupie 16-49 wzrośnie o około 20 proc. do końca tego roku w porównaniu do wyników Discovery World z I półrocza br. Jest to ambitne wyzwanie, gdyż obecnie mamy czas jesiennej ramówki, czyli największych, najbardziej atrakcyjnych programów telewizyjnych emitowanych przez wszystkie stacje, w tym cztery największe telewizje i ponad 200 kanałów tematycznych.

Od czerwca na platformie ipla jest dostępna oferta Discovery On Demand, dająca możliwość oglądania produkcji w sieci. Jak dużą popularnością cieszą się?

Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych wyników i wierzymy, że oglądalność w przyszłości będzie wzrastać. Widzimy bowiem rosnący apetyt widzów na dostęp do treści telewizyjnych, gdziekolwiek są i kiedykolwiek zechcą.

Czy Discovery On Demand pojawi się też na innych platformach VOD w internecie niż ipla? Np.w OnetVOD?

Ipla jest największym serwisem OTT w Polsce, a  tym samym naszym największym partnerem. Umowa nie przewiduje wyłączności na nasz kontent w internecie. Dodam, że oferta Discovery On Demand jest dostępna także w sieciach kablowych UPC Polska i Vectra. Zależy nam na możliwie szerokiej dostępności naszych programów, dlatego rozmawiamy również z innymi operatorami.

Discovery posiada 20 proc. udziałów w Eurosporcie z opcją przejęcia tej stacji w całości w ciągu dwóch lat. Czy rozpoczęła się już jakaś współpraca polskiego oddziału Discovery z polskim biurem Eurosportu?

Nasza współpraca z Eurosportem dotyczy na razie obszaru wspólnej dystrybucji kanałów u operatorów. Działy dystrybucji Discovery i Eurosportu bardzo blisko współpracują w ramach spółki Discovery Eurosport Joint Sales Organization.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"