Celem kampanii jest upowszechnianie wiedzy o odpowiedzialnym dokarmianiu ptaków oraz zwrócenie uwagi na znaczenie regularności i właściwego doboru pokarmu.
Projekt ma charakter edukacyjny i został oparty na wynikach badania społecznego zrealizowanego przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, którego pomysłodawcą jest Good One PR. Wynika z niego m.in., że choć 55 proc. Polaków dokarmia ptaki zimą, to tylko 15 proc. wie, że należy robić to systematycznie – od jesieni do wiosny.
W ramach kampanii powstały materiały edukacyjne, strona www, animowany spot i infografika opracowane przez agencję graficzną Diea, będącą częścią grupy marketingowej Good One, a także cykl publikacji w mediach społecznościowych, który potrwa do końca projektu.

W działania zaangażowano także influencerów – pasjonatów natury, rodziców i twórców lifestyle’owych, którzy w swoich kanałach promują ideę odpowiedzialnego dokarmiania ptaków. Ta część kampanii realizowana jest przez Folks (grupa Good One). W kolejnych etapach zaplanowano współpracę z Lasami Państwowymi oraz edukatorami przyrodniczymi, aby jeszcze szerzej dotrzeć do osób zainteresowanych ochroną środowiska i edukacją ekologiczną.
Budowanie świadomości ekologicznej
– Zainteresowanie tematyką przyrodniczą i troską o zwierzęta nie jest obce Polakom, jednak wciąż niewiele osób wie, jak dokarmiać ptaki w sposób odpowiedzialny. Naszą kampanią chcemy edukować, inspirować i pokazywać, że to codzienny, a nie sezonowy obowiązek miłośników natury – mówi Wojciech Schwartz, współwłaściciel marki Turdus.
– Zależy nam, aby poprzez merytoryczne treści, angażujące formy wizualne i współpracę z ekspertami budować świadomość ekologiczną i wspierać dobre praktyki w całym kraju. Agencja Good One PR ze względu na doświadczenie w tworzeniu kampanii edukacyjnych i społecznych, które skutecznie łączą wrażliwość tematu z atrakcyjną komunikacją, jest do tego najlepszym partnerem. Doskonale rozumie potrzeby marek o proekologicznym profilu i potrafi przełożyć wartości na język angażujących działań – dodaje.

Good One PR odpowiada za przygotowanie i realizację koncepcji kreatywnej kampanii, relacje z mediami i KOLs, copywriting materiałów prasowych, koordynację działań promocyjnych oraz współpracę z partnerami kampanii.
Kampania "Dokarmiamy. Na zdrowie!" rozpoczęła się w październiku i potrwa do wiosny 2026 r. Współpraca między agencją Good One PR i marką Turdus została nawiązana na czas nieokreślony, a kampania jest częścią długofalowej strategii działań PR.











