„Don Stanislao. Druga twarz kardynała Dziwisza” - głośna pierwsza część reportażu autorstwa Marcina Gutowskiego – ukazała się na antenie TVN24 w poniedziałek, 9 listopada, w paśmie „Czarno na Białym”. W trwającym ponad godzinę dokumencie przedstawiono dokumenty, relacje i rozmowy, wskazujące, że metropolita krakowski senior kardynał Dziwisz, uczestniczył m.in. w procederze tuszowania nadużyć seksualnych przez księży na całym świecie. Trzy dni później dokument trafił na główną antenę TVN. Materiał odbił się echem zarówno w kraju, jak i za granicą.
Kard. Dziwisz zamiast odpowiedzieć reporterowi TVN24 na zadane pytania (Gutowski do dzisiaj nie dostał odpowiedzi), wysłał oświadczenie do mediów we Włoszech. Odniósł się w nim do reportażu, a jego wersję upubliczniła agencja Ansa. W oświadczeniu zarzuca stacji TVN 24 złe intencje. - Zastanawia mnie to, że przez kilka tygodni, mimo że wielokrotnie dawaliśmy mu szansę, a wręcz upraszaliśmy o rozmowę, nie zdecydował się odpowiedzieć na nasze pytania, a teraz, gdy o naszym reportażu napisały najważniejsze włoskie gazety, reaguje właśnie tam. Chcę wierzyć, że nie jest to tylko próba ratowania swojego wizerunku z obawy przed reakcją Stolicy Apostolskiej - mówił w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Marcin Gutowski.

„Don Stanislao. Post Scriptum”
Reporter „Czarno na Białym” zapowiada, że o godz. 20.30 TVN24 pokaże kontynuację jego reportażu, w której postara się znaleźć odpowiedź m.in. na pytanie, dlaczego oświadczenie Stanisława Dziwisza ukazało się za granicą. Będzie też rozmowa z byłym duchownym, Thomasem Doylem, autorem raportów dotyczących spraw wykorzystywania seksualnego w Kościele, który twierdzi, że w Polsce nie należy spodziewać się powołania niezależnych kościelnych komisji do wyjaśnienia sytuacji.

Premierową emisję materiału „Don Stanislao. Druga twarz kardynała Dziwisza” w programie "Czarno na białym" (TVN24) obejrzało 1,66 mln widzów, co przełożyło się na 10,82 proc. udziału w rynku. Reportaż wyemitowany na antenie TVN w czwartkowy wieczór 12 listopada, zobaczyło 1,74 mln. Dało to stacji 21,24 proc. udziału w rynku.
Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. średnia widownia minutowa TVN24 wynosiła 407 209 osób, a udział stacji w rynku oglądalności - 6,24 proc., po wzroście o 32,5 proc. rok do roku.











