„Don’t google it, check a reliable source” - rząd Belgii walczy z fałszywymi diagnozami lekarskimi w internecie

Spotami i reklamami w Google AdWords Belgowie promują odwiedziny u lekarzy - specjalistów zamiast samodzielnego leczenia chorób za pomocą amatorskich porad umieszczanych w sieci.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
„Don’t google it, check a reliable source” - rząd Belgii walczy z fałszywymi diagnozami lekarskimi w internecie

W trwającym ponad minutę spocie przeciętne małżeństwo zaczyna wyszukiwać w Google sposoby na wyleczenie rozmaitych drobnych dolegliwości. Efekt jest przerażający - dwójka bohaterów nie dość, że nie znajduje w sieci skutecznego lekarstwa, to w dodatku popada w coraz poważniejsze kłopoty zdrowotne.

Klip jest częścią kampanii przygotowanej przez belgijski resort zdrowia, który postanowił walczyć z powszechnym nawykiem poszukiwania w internecie fałszywych porad i diagnoz przez osoby, które odnajdują u siebie prawdziwe, bądź urojone objawy rozmaitych chorób. Hasło akcji to „Don’t google it, check a reliable source”.

Działania promujące rozsądne zachowania związane z leczeniem nie ograniczyły się jedynie do wyprodukowania klipów. Na platformie AdWords wykupiono 100 symptomów chorób wpisywanych przez Belgów najczęściej w wyszukiwarce Google. W efekcie po wprowadzeniu jednego z takich haseł na szczycie wyników wyszukiwania pojawia się wspomniane wcześniej hasło kampanii, a kliknięcie na umieszczony pod nim link prowadzi do specjalnego serwisu poświęconego ochronie zdrowia.

Kampania została przygotowana przez agencję DDB Brussels, spoty wyreżyserował Norman Bates.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"