Dorota Adamczyk-Mroczek na nowym stanowisku nadzoruje wpływy cyfrowe „Gazety Wyborczej”

Z początkiem stycznia Dorota Adamczyk-Mroczek objęła nowo utworzone stanowisko chief digital revenue officer „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl (Agora). W firmie pracuje od 11 lat.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Dorota Adamczyk-Mroczek na nowym stanowisku nadzoruje wpływy cyfrowe „Gazety Wyborczej”
Dorota Adamczyk-Mroczek

Jako chief digital revenue officer Dorota Adamczyk-Mroczek odpowiada za opracowanie i wdrożenie kompleksowej strategii wzrostu wpływów „Gazety Wyborczej” zarówno z reklamy internetowej, jak i z subskrypcji. Ponadto będzie realizowała nowe przedsięwzięcia biznesowe w obszarze cyfrowym.

Dorota Adamczyk-Mroczek nadal będzie podlegać bezpośrednio Joannie Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”. Jednocześnie będzie nadzorowała dział strategii subskrypcyjnej, którego szefową jest Danuta Breguła, oraz zespół rozwoju cyfrowego produktu reklamowego.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gazeta-wyborcza-ogranicza-lokalne-wydania-mozliwe-zwolnienia-w-oddzialach-kolejny-etap-strategii-digital-first,7170791644489857a ##

Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 86 366 egz., o 8 proc. mniej niż rok wcześniej. Portal Wyborcza.pl w październiku ub.r. zanotował 7,81 mln realnych użytkowników i 78 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Dorota Adamczyk-Mroczek w Agorze od 11 lat

Poprzednio Dorota Adamczyk-Mroczek była szefową działu rozwoju produktu w „Gazecie Wyborczej”, funkcjonującego w ramach biura reklamy dziennika. Jej obowiązki przejmie zespół sprzedaży „GW”, którym jako dyrektor bez zmian kieruje Joanna Kwas. Podlegają jej zespoły sprzedaży agencyjnej i regionalnej, działy sprzedaży cyfrowej prenumeraty instytucjonalnej oraz rozwoju oferty reklamowej online, a także zespół odpowiedzialny za projekty specjalne. Zespołem agencyjnym pokieruje Marta Gądek.

Dorota Adamczyk-Mroczek pracuje w Agorze od 11 lat. W 2014 roku zaczęła kierować zespołem ekspertów branżowych „Gazety Wyborczej", a w 2015 roku - sprzedaży agencyjnej marki „GW”.

W 2017 roku zaczęła kierować współpracą z klientami bezpośrednimi w Warszawie, odpowiadając za sprzedaż reklam i usług w serwisach internetowych „Gazety Wyborczej”. Poszerzyła kompetencje swojego zespołu o sprzedaż internetową, wprowadzając na rynek ofertę serwisów z grupy Wyborcza.pl. Natomiast w 2018 roku została szefową działu rozwoju produktu w „Gazecie Wyborczej”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-cena-akcji-gielda-rekomendacja-od-dm-millennium-cztery-silne-segmenty-biznesu-prasa-moze-wrocic-do-rentownosci,7170777442420353a ##

W trzecim kwartale ub.r. Agora w ujęciu skonsolidowanym zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 13,3 proc. do 293,3 mln zł oraz 3,1 mln zł straty netto. Mocno wzrosły przychody firmy z kin Helios, AMS prasy i Next Film, a duży spadek nastąpił w pionie poligraficznym.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online