DoubleVerify będzie chronić marki przed treściami niskiej jakości generowanymi przez AI

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, wprowadza rozwiązania o nazwie Generative Artificial Intelligence (GenAI) Website Avoidance & Detection. Ma ono pomagać reklamodawcom w radzeniu sobie z zagrożeniami wynikającymi z niskiej jakości treści generowanych przez sztuczną inteligencję i chronić reputację ich marek w sieci

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
DoubleVerify będzie chronić marki przed treściami niskiej jakości generowanymi przez AI

Według raportu „Global Insights Trends Report 2024” 54 proc. marketerów uważa, że generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) negatywnie wpływa na jakość mediów. DV zidentyfikowało dużą liczbę witryn typu long-tail, które wykorzystują narzędzia GenAI do tworzenia treści niskiej jakości, często pełnych błędów, niespójności redakcyjnych i plagiatów. Dzięki rozwiązaniu GenAI Website Avoidance & Detection marketerzy mogą płynnie włączać monitorowanie post-bid w ramach swojego profilu Brand Suitability oraz stosować narzędzie DV Authentic Brand Suitability® na wiodących platformach DSP w celu ochrony pre-bid.

– Reklamodawcy są skupieni przede wszystkim na maksymalizacji efektywności swoich kampanii, przy jednoczesnej dbałości o to, by ich reklamy wyświetlały się w odpowiednich środowiskach, pasujących do ich marki. Rozszerzając rozwiązania DV w zakresie Brand Suitability tak aby identyfikować treści niskiej jakości generowane przez AI, umożliwiamy reklamodawcom utrzymanie silnej pozycji w dynamicznie zmieniającym się ekosystemie – powiedział Mark Zagorski, CEO DoubleVerify.

DV stosuje zniuansowane podejście do klasyfikowania witryn internetowych w ramach kategorii serwisów generowanych przez sztuczną inteligencję (GenAI Websites). Firma ocenia witryny i subdomeny, które zawierają głównie treści niskiej jakości generowane przez AI, przy minimalnym nadzorze człowieka. Do sygnałów wskazujących na niską jakość związaną z GenAI zaliczają się np. powtarzalne, szablonowe formaty, teksty generowane przez chatboty w artykułach, treści zastępcze oraz inne wskaźniki, które mogą budzić obawy reklamodawców.

Ruch wyprzedzający

Oparte na autorskiej technologii detekcji, która łączy analizę opartą na sztucznej inteligencji z ludzką wiedzą, rozwiązanie GenAI firmy DV zapewnia precyzję identyfikowania i kategoryzowania treści o niskiej jakości. Co ważne, witryny, które w sposób odpowiedzialny wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję i zachowują rozsądne standardy jakości, nie są kategoryzowane, co pozwala reklamodawcom zbalansować kwestie jakościowych zasięgów i Brand Suitability. Rozwiązania DV oparte na kategoryzacji, usprawniają działania, zapewniają dynamiczne aktualizacje i eliminują konieczność ręcznego utrzymywania list uwzględnień i wykluczeń (inclusion and exclusion lists). Takie rozwiązanie pozwala reklamodawcom wyprzedzać dynamicznie rozwijający się krajobraz treści niskiej jakości generowanych przez AI.

Ponadto „zsynchronizowanie” kontroli pre-bid z pomiarami post-bid zapewnia reklamodawcom kompleksową strategię uwierzytelniania mediów. Ochrona pre-bid ocenia kontent przed transakcją zakupu powierzchni reklamowej (w wyniku której to transakcji następnie wyświetlane są reklamy), dbając o to by reklamy wyświetlały się w odpowiednich dla danej marki środowiskach. Pomiar post-bid analizuje treści już po zakupie wyświetleń, oferując reklamodawcom wgląd w odpowiednie wyświetlanie reklam. To podwójne podejście pomaga markom optymalizować przyszłe kampanie i decyzje dotyczące inwestycji w media.

Obecnie klasyfikacja GenAI firmy DV dotyczy treści w języku angielskim, jednak w przyszłości firma planuje wprowadzać to narzędzie także w innych językach. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech